Alternatief voor insecten

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Axel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 juli 2016
Locatie: België
Gender:
Leeftijd: 28

Alternatief voor insecten

Bericht door Axel »

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of er alternatieve voedselbronnen zijn waarmee ik mijn kolonies van proteïnes kan voorzien. Zelf insecten kweken als voedsel is voor mij namelijk geen optie, en in het wild gevangen insecten voeren is toch ook altijd een risico.

Met vriendelijke groeten,
Axel
1 X Lasius niger
1 X Lasius flavus
Stankron
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 augustus 2016
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Alternatief voor insecten

Bericht door Stankron »

Volgens mij zijn insecten de makkelijkste proteïne bron ik kweek zelf fruitvliegjes.

Je kan ook insecten online kopen maar ja dat is wel duurder.

online een kweeksetje kopen kan ook nog.
Trotse eigenaar van:
1x Lasius niger
1x Messor barbarus
1x Lasius flavus
1x Camponotus barbaricus
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Alternatief voor insecten

Bericht door Other »

Ik koop zelf mijn Fruitvliegjes bij de boerenbond, maar bij dierenwinkels waar ze reptielen verkopen zullen ze deze ook kunnen bestellen. Ook meelwormen kunnen ze daar bestellen. Ik koop een bakje haal ze eruit en vries deze in kleine bakjes in.
Ik adviseer wel om alles in te vriezen, ook gekochte insecten kunnen parasieten met zich meedragen.
Ik vries zelf alles in zelfs mijn zaden voor mijn Messor barbarus, en het blijkt dat ik nu mijten heb. Hoe? geen idee.
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Axel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 juli 2016
Locatie: België
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Alternatief voor insecten

Bericht door Axel »

Other schreef:Ik koop zelf mijn Fruitvliegjes bij de boerenbond, maar bij dierenwinkels waar ze reptielen verkopen zullen ze deze ook kunnen bestellen. Ook meelwormen kunnen ze daar bestellen. Ik koop een bakje haal ze eruit en vries deze in kleine bakjes in.
Ik adviseer wel om alles in te vriezen, ook gekochte insecten kunnen parasieten met zich meedragen.
Ik vries zelf alles in zelfs mijn zaden voor mijn Messor barbarus, en het blijkt dat ik nu mijten heb. Hoe? geen idee.
De dichtstbijzijnde dierenwinkel is toch een eindje. Ik had ergens gelezen dat je ook hondenbrokken kunt geven, enig idee of dit werkt?
1 X Lasius niger
1 X Lasius flavus
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Alternatief voor insecten

Bericht door Other »

Axel schreef:
Other schreef:Ik koop zelf mijn Fruitvliegjes bij de boerenbond, maar bij dierenwinkels waar ze reptielen verkopen zullen ze deze ook kunnen bestellen. Ook meelwormen kunnen ze daar bestellen. Ik koop een bakje haal ze eruit en vries deze in kleine bakjes in.
Ik adviseer wel om alles in te vriezen, ook gekochte insecten kunnen parasieten met zich meedragen.
Ik vries zelf alles in zelfs mijn zaden voor mijn Messor barbarus, en het blijkt dat ik nu mijten heb. Hoe? geen idee.
De dichtstbijzijnde dierenwinkel is toch een eindje. Ik had ergens gelezen dat je ook hondenbrokken kunt geven, enig idee of dit werkt?
Ik geef mijn kolonies ook kattenvoer, maar toch zullen in insecten bepaalde voeding`s stoffen zitten die ze dan missen.
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Axel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 juli 2016
Locatie: België
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Alternatief voor insecten

Bericht door Axel »

Other schreef: Ik geef mijn kolonies ook kattenvoer, maar toch zullen in insecten bepaalde voeding`s stoffen zitten die ze dan missen.
Ok, bedankt voor de info!
1 X Lasius niger
1 X Lasius flavus
Plaats reactie