Hoeveel fruitvliegjes per week?

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
iandeprez
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 22

Hoeveel fruitvliegjes per week?

Bericht door iandeprez »

Hallo, ik heb nog maar een week mijn messor barbarussen (1 gyne en 12 werkers) achter 1 week zijn er al 3 doden maar ook 3 nieuw geborende mieren. Ik keek elke dag zo'n 5 keer naar de mieren zo heb ik gezien op een andere blog dat al 5 minuten per dag al veel te veel is! Nu ben ik van plan om de mieren een week in de kast te zetten maar ik heb bang dat ze gaan uithongeren of dat ze gaan uitdrogen... :? Ze hebben genoeg zaden in hun nest en dat is geen probleem maar hoeveel fruitvliegjes en hoeveel druppels suikerwater moet ik ze geven zodat ze 1 volledige week kunnen overleven?
Gebruikersavatar
Martijnk
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 maart 2017
Locatie: Veendam
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Hoeveel fruitvliegjes per week?

Bericht door Martijnk »

Ze moeten sowieso altijd bij water (en dus geen suikerwater) kunnen. Wanneer dat het geval is, dan kunnen ze niet uitdrogen.

Mijn Messor werksters stierven ook omdat ik ze in het begin te veel stress had gegeven. Ik keek inderdaad ook elke dag. Nu kijk ik maximaal een keer per twee weken. Ze doen het nu goed.

Wat betreft fruitvliegen: voor mijn kolonie (met ongeveer 20 werksters) is ongeveer 4 fruitvliegen per week voldoende. Meer nemen ze ook niet aan.
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
Gebruikersavatar
Aljosha
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 28 januari 2015
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Hoeveel fruitvliegjes per week?

Bericht door Aljosha »

zorg gewoon dat er een proefbuisje met water in de arena ligt en dat ze altijd een goed aantal zaadjes ter beschikking hebben.
Messor haalt alles dat ze nodig hebben uit de zaadjes, een aantal fruitvliegjes per week kan je geven, leg er een 2 tal in en als je ziet dat deze weg zijn leg je er nog twee bij.

Paraponera clavata
Camponotus fulvopilosus
Myrmecocystus mimicus
Camponotus maculatus
Camponotus somalinus
Iridomyrmex purpureus
iandeprez
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Hoeveel fruitvliegjes per week?

Bericht door iandeprez »

Bedankt ik zal het proefbuisje met water in doen en 4tal fruitvliegjes en dan zal ik over 7 dagen nogmaals kijken en dan hopen dat ze het goed doen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie