wat als ze niets aannemen wat moet ik dan geven?

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
robbygey
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 juni 2017
Locatie: Antwerpen
Gender:
Leeftijd: 22

wat als ze niets aannemen wat moet ik dan geven?

Bericht door robbygey »

hallo,
hier ben ik weer, mijn messor kolonie doet het heel goed nu. veel larve en eitjes heb ik overlaatste gezien. maar hebben ze geen proteïnen en eiwitten nodig voor de gyne en de larve? zaadjes nemen ze van harte aan, maar als ik een klein wormpje in stukjes, een vlieg in 2, een mug of fruitvliegjes geef doen ze totaal niets, ze komen eens kijken en klaar er gebeurd niets mee.
wil dit iets zeggen dan?
en weet iemand wat ik ze dan wel kan geven zodat ze deze stoffen als nog kunnen binnenkrijgen?
als iemand tips heeft, laat maar komen!

bedankt!
- lasius niger gyne (1x) 2018
- messor barbarus (1x) 2019
Laudi2002

Re: wat als ze niets aannemen wat moet ik dan geven?

Bericht door Laudi2002 »

Messor barbarus haald al zijn stoffen uit de zaden. Dus ze hebben geen extra proteïnen nodig volgens mij.
salamalfayed
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 12 december 2010
Locatie: Apeldoorn (Gelderland)
Gender:
Leeftijd: 40

Re: wat als ze niets aannemen wat moet ik dan geven?

Bericht door salamalfayed »

Blijf gewoon (fruit)vliegjes aanbieden. De larven hebben dit nodig voor de ontwikkeling. Een kleine kolonie heeft weinig nodig en dan kan het lijken alsof ze niets aannemen. Om de paar dagen een paar fruitvliegjes is goed.
Acromyrmex octospinosus
V&O viewtopic.php?f=31&t=11916&p=87635#p87635
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Gebruikersavatar
Sneeuwuil
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 22 juli 2014
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 51

Re: wat als ze niets aannemen wat moet ik dan geven?

Bericht door Sneeuwuil »

Afhankelijk van o.a. de hoeveelheid broed hebben ze meer of minder vliegjes nodig. Als het een kleine kolonie is hebben ze misschien meer dan genoeg. Zaden nemen ze altijd wel aan omdat ze die goed kunnen bewaren, dus die nemen ze ook mee als ze die niet nodig hebben. Vliegen en zo laten ze dan liggen. (Dwz, die laten ze liggen als ze die niet nodig hebben :-))
Plaats reactie