Fruitvliegjes laten op zich wachten

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antquetra
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 september 2016
Locatie: Omgeving: Den Helder
Gender:
Leeftijd: 42

Fruitvliegjes laten op zich wachten

Bericht door Antquetra »

ik heb 12 dagen terug een bakje fruitvliegjes gehaald bij de dierenwinkel. hier waren geen vliegen maar poppen aanwezig. naar mijn idee zou ik dan toch binnen 4 tot 8 dagen de eerste vliegjes moeten kunnen ontdekken. Maar tot op heden niets :roll:
het is een standaard bakje met benzinegaas, voedingsbodem en houtwal. ze staan op een temp van 18 tot 22 graden in het donker.
Waar gaat het mis??

Wil mijn kolonies nu wel een keer een feestmaal geven :lol:
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Fruitvliegjes laten op zich wachten

Bericht door Floris »

Twaalf dagen is wel erg lang. Ik zou teruggaan naar de winkel en vragen waar de vliegjes blijven. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Adriaan
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 juni 2017
Locatie: Arnhem
Gender:

Re: Fruitvliegjes laten op zich wachten

Bericht door Adriaan »

Er hoeft nog zeker niets aan de hand te zijn, als de voedingsbodem nog maar niet uitgedroogd is.
Maar als de bodem uitgedroogd is of het lijkt wel of er stof in de pot zit (en als je zeer goed kijkt beweegt dit (mijt)) dan teruggaan naar je aankooppunt.

gr Adriaan
Gebruikersavatar
Antquetra
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 september 2016
Locatie: Omgeving: Den Helder
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Fruitvliegjes laten op zich wachten

Bericht door Antquetra »

Bedankt voor jullie reactie! Ik zal morgen even met het vergrootglas wat beter kijken en inderdaad teruggaan naar de verkoper als er echt niets meer te verwachten valt.

Inmiddels heb ik voor 1,95 euro (dat is nog altijd goedkoper dan die fruitvliegjes van 4,50 euro) een bak met huiskrekels maat 3 gehaald bij een andere dierenwinkel. De dames zijn de uitdaging aangegaan en proberen nu een krekel (eerst in de vriezer geweest en door middel gesneden natuurlijk) te ontleden.
Plaats reactie