Messor Wasmanni

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Messor Wasmanni

Bericht door RJ »

Ik heb deze kleine kolonie van inmiddels 6 werksters nu een kleine 3 weken, waarin ik ze 3x een fruitvlieg heb aangeboden maar deze nemen ze tot nog toe allemaal niet aan is dat ernstig?
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
Antsps
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Messor Wasmanni

Bericht door Antsps »

Als ze broed/larven hebben is er geen probleem. Maar goed, toch nog even vragen; hoe bied je de fruitvliegjes aan? (Gekookt, ingevroren, gewoon ect). Als ze fruitvliegen niet aannemen kan je ook iets anders proberen hoor; vang buiten een paar vliegen een probeer dat eens uit. Bedenk wel, als ze over genoeg zaden beschikken hebben is eigenlijk alles wat ze nodig hebben. Al zijn (fruit)vliegjes wel aan te raden; zeker in de begin fase.

Grt.
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Messor Wasmanni

Bericht door RJ »

Antsps schreef:Als ze broed/larven hebben is er geen probleem. Maar goed, toch nog even vragen; hoe bied je de fruitvliegjes aan? (Gekookt, ingevroren, gewoon ect). Als ze fruitvliegen niet aannemen kan je ook iets anders proberen hoor; vang buiten een paar vliegen een probeer dat eens uit. Bedenk wel, als ze over genoeg zaden beschikken hebben is eigenlijk alles wat ze nodig hebben. Al zijn (fruit)vliegjes wel aan te raden; zeker in de begin fase.

Grt.
Ik bied ze ingevroren aan ;)! Ze hebben zeker broed larven etc! Dus ik verwacht ook niet teveel problemen een vlieg voor 6werksters is dat niet teveel? Heb wel kleine meelwormen.. Als ik die door midden doe en de helft geef en de andere helft aan de lasius misschien is dat wat?
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Messor Wasmanni

Bericht door RJ »

image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
Antsps
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Messor Wasmanni

Bericht door Antsps »

Ik zou alleen hele vliegen geven: is makkelijker schoon te maken. Maar zoals ik het zie zou ik niets veranderen ;) Als ze broed hebben gaat het prima.

Grt.
Plaats reactie