Voedel per dag / week

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
frogxdxdxd
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 september 2016
Gender:

Voedel per dag / week

Bericht door frogxdxdxd »

Hallo,

Ik ben nog erg nieuw in het wereldje van mieren houderijen.
Ik heb nu een 40 / 50 tal mieren (Lasius niger) en die vinden fruitvliegjes erg
smakelijk. Ook het hondingdauw en suikerwater bevalt ze erg goed. Zag ook al
een hoopje eitjes liggen in het reageer buisje, dus dat moet vast goed gaan komen!!

Ik vroeg me alleen af, hoeveel fruit vliegjes geef je nou per 10 mieren / per dag?

Of kan ik gewoon een stuk of 20 van die vliegjes in de Arena leggen en pakken ze wel wanneer dat ze honger hebben?
Laatst gewijzigd door GvG op 21 sep 2016, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Correctie schrijfwijze soortnamen
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Voedel per dag / week

Bericht door GvG »

Hoi, welkom.

20 is te veel. Als voedsel blijft liggen in de buitenwereld of in het buisje kan dat voor schimmel of mijten zorgen. Ik zou ze ongeveer 5 vliegjes geven en kijken hoe snel dat meegenomen wordt. Als het binnen een nacht weg is kun je ze een paar dagen later nog wat meer geven. Als er vliegjes blijven liggen kun je ze best een paar dagen niets geven. Wees ook niet bang om ze een weekje niets te geven, dat kan niet veel kwaad. Suikerwater hoef je ook niet elke dag aan te nemen. Zolang ze maar toegang hebben tot water. Maar als ze nog in het reageerbuisje zitten is dat geen probleem. Je kan ze het beste in het buisje laten tot na de winter.
frogxdxdxd
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 september 2016
Gender:

Re: Voedel per dag / week

Bericht door frogxdxdxd »

Hey, bedankt!

Volgens mij zijn ze sowieso al in winterslaap ja, ze worden alleen actief als er eentje toevallig net een fruitvliegje