Hoe maak je "ant jelly"?

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
LaurenszFM
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 september 2016
Gender:

Hoe maak je "ant jelly"?

Bericht door LaurenszFM »

Hallo allemaal,
Ik heb in veel online winkels "ant jelly" gezien, waarvan ik heb gehoord dat mieren er erg van houden. Ik woon op een eiland en het is daarom moeilijk om eraan te komen.. heeft iemand een recept hoe ik dat kan maken? :)
Alvast bedankt.
GerjanS
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 september 2016
Locatie: Almelo
Gender:
Leeftijd: 39

Re: Hoe maak je "ant jelly"?

Bericht door GerjanS »

Ben maar een beginnend mierenhouder, maar ik neem aan met agar agar, of gelatine. Me dunkt dat beide zouden kunnen werken. Dan zou je zelfs het recept voor surrogaat honingdouw hier wellicht op kunnen aanpassen. Als ik me vergis, verbeter me uiteraard :)
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Hoe maak je "ant jelly"?

Bericht door GvG »

Dat soort dingen heb je echt niet nodig. De eerste tijd heb je genoeg aan suikerwater en kleine insecten. Ook daarna is het niet nodig. Het is vooral ontwikkeld om geld mee te verdienen. Mieren vinden het lekker, maar suikerwater vinden ze ook lekker. En dat kost niets.
LaurenszFM
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 september 2016
Gender:

Re: Hoe maak je "ant jelly"?

Bericht door LaurenszFM »

Hahaha ik snap wat jullie bedoelen, deze vraag is volop uit nieuwschierigheid en ik hou ervan om vooruit te werken..
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Hoe maak je "ant jelly"?

Bericht door Hessel »

Je kunt wat honingdauw surrat met zetmeel/gelatine en iets van proteïne zoals een fijn geprak gekookt ei. Maar lijkt mij vooral veel gedoe en onnodig, je kunt dit netzogoed niet als "jelly" aanbieden...
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Plaats reactie