Baby guppy´s voeren

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antquetra
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 september 2016
Locatie: Omgeving: Den Helder
Gender:
Leeftijd: 42

Baby guppy´s voeren

Bericht door Antquetra »

Een collega van mij kweekt guppy´s. Hierbij scheid hij de pasgeboren guppy in geslacht.
(reden is dat er geen overpopulatie aan mannetjes mag zijn ivm paringsdrang en dat vinden de vrouwtjes guppen nogal irritant)
Nu is mijn vraag: Zouden deze overtollige guppy's als voer kunnen dienen voor een kolonie? of zitten er slechte stoffen in vis:?:
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Baby guppy´s voeren

Bericht door Mika »

Welke soorten mieren heb je? Hoe groot zijn de kolonies? Hoe groot is zo een baby guppie? Ik zou het niet geven aan Lasius, maar kijk eens bij Myrmica? Het zal een test blijven, want ik herinner me niet dat iemand dat al gedaan heeft.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Antquetra
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 september 2016
Locatie: Omgeving: Den Helder
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Baby guppy´s voeren

Bericht door Antquetra »

Ikzelf heb Lasius niger en Lasius flavus, maar nog in de opstartfase (resp. 7 en 9 werksters). Voor mij is het dus ook niet van toepassing qua koloniegrootte, nog los van je advies om het niet aan Lasius te geven.

Maar het is natuurlijk wel een keer te proberen.
Mijn idee is dat er in vis ook gewoon eiwitten zitten en een stuk gesneden vis (wel eerst gekookt of bevroren) zou in principe voedingsstoffen afgeven. De grootte van een volwassen guppie is ongeveer 4 á 5 cm, dus een jong zal (aangezien ze met vele tegelijk geboren worden) niet veel groter zijn dan een paar mm...
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Baby guppy´s voeren

Bericht door Mika »

Compleet verdroogd zijn ze miner eetbaar. Nat mogen je werksters niet in verdrinken in de druppels. Te testen op grotere kolonies.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Antquetra
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 september 2016
Locatie: Omgeving: Den Helder
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Baby guppy´s voeren

Bericht door Antquetra »

Thnx voor de info. Ik zal over 2 jaar een test kunnen doen en het resultaat dan natuurlijk delen :lol:
Plaats reactie