Fruitvliegen

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Fruitvliegen

Bericht door Hessel »

Hallo.

Ik heb fruitvliegen besteld bij krekelkoning (fruitvliegen klein), en heb het pakket net binnen. Wat blijkt : het zijn allemaal maden! :x
Ik ben hier niet echt blij mee en ik vind ze vooral vies. Hoe krijg ik deze zo snel mogelijk tot fruitvliegen is mijn vraag nu.
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
salamalfayed
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 12 december 2010
Locatie: Apeldoorn (Gelderland)
Gender:
Leeftijd: 40

Re: Fruitvliegen...

Bericht door salamalfayed »

Haha ja dat is normaal. Gewoon rustig wachten en ze gaan vanzelf verpoppen. (Als ze alleen vliegen zouden sturen dan had je een doosje dat zwart zag en binnen een paar dagen dood... nu kun je er veel langer mee doen)
Acromyrmex octospinosus
V&O viewtopic.php?f=31&t=11916&p=87635#p87635
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Fruitvliegen...

Bericht door Hessel »

Aha, Naja goed dan denk ik...
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Gebruikersavatar
miel
Lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 10 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Re: Fruitvliegen...

Bericht door miel »

Je kunt verschillende groepjes bij verschillende temperaturen laten ontwikkelen, dan komen er vliegen uit op verschillende momenten. Bv een in de garage, de ander op kamertemperatuur, de ander boven de verwarming.
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Fruitvliegen...

Bericht door Hessel »

Goede, Miel!
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Calvinier
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 september 2016
Locatie: Wieringerwerf
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Fruitvliegen...

Bericht door Calvinier »

Dan moet je ze wel vastpakken :P
Gebruikersavatar
Ashka
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 april 2017
Gender:

Re: Fruitvliegen

Bericht door Ashka »

Is het normaal dat fruitvliegjes zoveel mijten hebben? We hebben fruitvliegjes gekocht bij een toch al niet heel erg respectabele dierenwinkel en de bakjes zagen er al slecht uit, maar er zitten meer mijten in dan vliegjes :( . We hebben ze daar gekocht omdat we snel fruitvliegjes moesten hebben (ik had de andere buiten de vriezer laten staan). Is invriezen voldoende of kunnen we beter nieuwe bestellen en deze gebruiken tot de andere er zijn? :roll:
Gebruikersavatar
Martijnk
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 maart 2017
Locatie: Veendam
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Fruitvliegen

Bericht door Martijnk »

Ashka schreef:Is het normaal dat fruitvliegjes zoveel mijten hebben? We hebben fruitvliegjes gekocht bij een toch al niet heel erg respectabele dierenwinkel en de bakjes zagen er al slecht uit, maar er zitten meer mijten in dan vliegjes :( . We hebben ze daar gekocht omdat we snel fruitvliegjes moesten hebben (ik had de andere buiten de vriezer laten staan). Is invriezen voldoende of kunnen we beter nieuwe bestellen en deze gebruiken tot de andere er zijn? :roll:
Als je fruitvliegen invriest, dan gaan de mijten dood. Laat ze een nachtje in de vriezer en dan zijn ze goed genoeg om te voeren aan je mieren.
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
Gebruikersavatar
Ashka
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 april 2017
Gender:

Re: Fruitvliegen

Bericht door Ashka »

Oke, thnx. Ik heb er zoveel mogelijk levende vliegjes eruit gehaald en ingevroren, de rest van het bakje doe ik toch maar weg. Het is echt heel smerig ;).
Plaats reactie