Mieren ontsnappen

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Miron
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 december 2016
Gender:

Mieren ontsnappen

Bericht door Miron »

Ik heb een acryl nest gekocht bij mierenboerderij. Hierin zit een kolonie Lasius Niger van ongeveer 40 werksters en een hoop broed.

https://www.mierenboerderij.nl/acryl-ne ... arena.html

En heb het probleem dat de mieren via de opening die is afgedicht met een watje ontsnappen. Nu heb ik uit alle ellende die opening dicht gemaakt met Play doh dat was het enige wat ik nog kon bedenken om het de hele opening te kunnen dichten maar kan dit kwaad? Kunnen mieren tegen Play doh? En wat kan ik anders doen om er voor te zorgen dat ze niet meer ontsnappen.
Gebruikersavatar
DJRGEN
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 15 februari 2009
Locatie: Wellen Limburg (BE)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Mieren ontsnappen

Bericht door DJRGEN »

Het watje steviger in dat gaatje drukken je kan dat gaatje ook afplakken met stevige plakband maar zorg ervoor dat de mieren er niet gaan aanplakken, Nu ik las online en dat vermeld door Hasbro zelf.

WAT ZIJN DE INGREDIËNTEN VAN PLAY-DOH KLEI?
De exacte ingrediënten van PLAY-DOH klei zijn ons geheim, dus die kunnen we je niet vertellen. We kunnen je wel zeggen dat de klei voornamelijk uit een mengsel van water, zout en meel bestaat. De klei bevat GEEN pinda's, pindaolie of bijproducten van melk. De klei bevat WEL tarwe.
 PLAY-DOH klei is geen voedingsmiddel en niet bedoeld om op te eten. 
PLAY-DOH klei is niet-giftig, niet-irriterend en hypoallergeen, met de hieronder vermelde opmerkingen: Kinderen die allergisch zijn voor tarwegluten kunnen mogelijk allergisch reageren op dit product. Wegens het hoge zoutgehalte van PLAY-DOH klei, kan het product schadelijk zijn als het wordt opgegeten door huisdieren.
Bron vermelding : PLAY-DOH © 2017 Hasbro

Ik neem aan dat Lasius niger kolonie daar niet hun gaster van zullen volproppen, Mochten ze het doen zoals Hasbro het zegt zou het wel eens schadelijk kunnen zijn.

Nu vraag ik me af zou een zaad etende kolonie zoals Messor barbarus daar wel zouden kunnen van eten aangezien er meel en tarwe inzitten of kunnen ze ook dat hoog zout gehalte proeven?
0x Formica cunicularia Rip
1x Lasius niger
1x Lasius flavus
1x Myrmica rubra
1x Messor barbarus
1x Forimca fusca
1x Formica sanguinea
1x Temnothorax nylanderi
Miron
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 december 2016
Gender:

Re: Mieren ontsnappen

Bericht door Miron »

Watje nog steviger aandrukken gaat echt niet hij zit super stevig erin. Had ook al het watje natgemaakt en dan erin gedaan en het bleef gebeuren. Maar goed idee plakband daar had ik nog niet aan gedacht. Dat in combinatie met een watje zorgt er ook voor dat het goed dicht is.
Gebruikersavatar
Sneeuwuil
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 22 juli 2014
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Mieren ontsnappen

Bericht door Sneeuwuil »

Ik gebruik zogenaamde zigzag watten. Dat werkt echt altijd om iets mierendicht te maken. Alles van puur katoen lijkt me goed.
Gebruikersavatar
ianvlug
Lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 juli 2017
Locatie: soesterberg(ouderlijk huis) / maassluis (eigen huis)
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Mieren ontsnappen

Bericht door ianvlug »

Ik heb het zelfde nest en ik heb een watje erin dat hard aangedrukt en dan plakband erover.
1xMessor barbarus
1x Camponotus nicobaransis
1x Pseudolasius cibdelus
1x Camponotus herculeanus
1x Lasius brunneus
1x Myrmica sp
1x Crematogaster sp
Plaats reactie