Te weinig mieren

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Karlo
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 november 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Te weinig mieren

Bericht door Karlo »

Ik heb gister een nieuw formicarium gemaakt met veel pijn en moeite maar het is toch goed uitgekomen. Hier zijn wat foto’s(licht is niet het beste het was avond): Het aquarium lijkt klein maar is 45-28-28

Ik heb de messor barbarus erin gezet, ik heb ze uit winterslaap gehaald maar ze hebben nog steedsgeen eitjes en hebben maar 25 of minder werksters , kan ik werksters kopen en die er proberen bij te zetten ,net als bijv carabera diversa (ants mbs video)
want dat heb ik er zeker voor over!

-Karlo Kojadin 15
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w
Gebruikersavatar
Aljosha
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 28 januari 2015
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Te weinig mieren

Bericht door Aljosha »

Neen dat gaat niet. Je hebt uitzonderingen waar adoptie bij mogelijk is, maar bij Messor gaat dat niet. Je nest is ook veel te groot voor de kolonie. Je zou beter wachten tot +- 100 werksters. Eitjes zal de gyne nu niet gaan leggen aangezien ze in winterslaap zouden moeten zijn.

Paraponera clavata
Camponotus fulvopilosus
Myrmecocystus mimicus
Camponotus maculatus
Camponotus somalinus
Iridomyrmex purpureus
Karlo
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 november 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Te weinig mieren

Bericht door Karlo »

Aljosha schreef:Neen dat gaat niet. Je hebt uitzonderingen waar adoptie bij mogelijk is, maar bij Messor gaat dat niet. Je nest is ook veel te groot voor de kolonie. Je zou beter wachten tot +- 100 werksters. Eitjes zal de gyne nu niet gaan leggen aangezien ze in winterslaap zouden moeten zijn.
Shit man, kan ik ze in een weer terug in winterslaap doen? En dan haal ik ze wel eruit. En ga ik wachten
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w
Gebruikersavatar
Aljosha
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 28 januari 2015
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Te weinig mieren

Bericht door Aljosha »

Doe ze gewoon terug in winterslaap, hou het wel wat orderlijk op het forum zonder dat gescheld.

Paraponera clavata
Camponotus fulvopilosus
Myrmecocystus mimicus
Camponotus maculatus
Camponotus somalinus
Iridomyrmex purpureus
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Te weinig mieren

Bericht door Hexednl »

Ik denk dat je ze nu beter uit winterslaap kan houden, het lijkt mij niet goed om ze zo te laten schommelen in temperatuur. Messor barbarus kan ook zonder winterslaap, gewoon kamer temperatuur 15 tot 20 graden is ook al winterrust voor ze.
8-)
Karlo
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 november 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Te weinig mieren

Bericht door Karlo »

Aljosha schreef:Doe ze gewoon terug in winterslaap, hou het wel wat orderlijk op het forum zonder dat gescheld.
Sorrie dat gescheld was niet mijn bedoeling
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w
Karlo
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 november 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Te weinig mieren

Bericht door Karlo »

Hexednl schreef:Ik denk dat je ze nu beter uit winterslaap kan houden, het lijkt mij niet goed om ze zo te laten schommelen in temperatuur. Messor barbarus kan ook zonder winterslaap, gewoon kamer temperatuur 15 tot 20 graden is ook al winterrust voor ze.
Oke is goed want ze zijn al op kamer temperatuur want het is 16 graden hier, en dan na feb ofzo doe ik het warmte matje er weer in
—————
1x Lacius flavus 30w
1x Myrmica rubra 2gynes 40w
1x Camponotus 4w
1x Messor barbarus 65w
Plaats reactie