Ytong kleuren met thee

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Westdijk
Lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 december 2012
Locatie: Dichtbij de A-27
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Ytong kleuren met thee

Bericht door Westdijk »

Een nieuwe oude post van mij. De titel zegt vermoedelijk al alles. Eerder hield ik een soortgelijk kleurenboek bij in mijn blog voor de Lasius niger. Een deel ervan kan je dus helaas als een dubbele post beschouwen, maar ik heb hier toe besloten om het verder uit te kunnen breiden met nieuwe smaken thee. Het laatste zal waarschijnlijk op onregelmatige momenten gebeuren, maar misschien weten jullie me aangenaam te verrassen door hier een bijdrage aan te leveren.

Om de kleuren goed te kunnen vergelijken houd ik vast aan een vaste formule. Een ieder die meehelpt wil ik vriendelijk verzoeken het theezakje twee minuten in het warme water te houden. Het theezakje haal je er vervolgens uit en het blokje ytong stop je erin (om het in mijn geval met een grote spijker tegen de bodem gedrukt te houden). Na drie uur haal je het ytong eruit en legt het vervolgens te drogen. Na geduld te hebben uitgeoefend tot alles droog is en vervolgens een foto van hebt gemaakt kan je het hier posten.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Aardbei in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Blackcurrant in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Brandnetel, Citroengras & Cranberry in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Cherry in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick English Tea Blend in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Forest fruit in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Green Tea cranberry in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Green Tea original lemon in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Lemon in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Mango in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Orange in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Rooibos original blend in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Sterrenmunt in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Strawberry in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Tropical fruit in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Zoethout in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Zoethout Liquorice in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Engelse melange in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Albert Heijn Earl Grey in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Oxford special blend in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Westminster bosvruchten in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Westminster rooibos honingsmaak in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Fair Trade biologische groene thee citroen in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Fair Trade biologische groene thee puur in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Fair Trade biologische thee citroen in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Fair Trade biologische thee earl grey in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Fair Trade biologische rooibos thee puur in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Fair Trade biologische rooibos thee spicy orange in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton camomile - camomille - infusion in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton earl grey - flavoured black tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton english breakfast - black tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton forest fruits tea - thé fruits rouges - flavoured tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton green tea citrus - thé vert agrumes - flavoured green tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton green tea citrus - thé vert agrumes - green tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton green tea lemon - thé vert citron - green tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton green tea mint - thé vert menthe - green tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton green tea orient - thé vert orient - green tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Lipton strawberry tea - thé fraise - flavoured tea in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.

Voor vragen, tips of opbouwend gegeven feedback graag gebruik maken van http://www.antforum.nl/antforum/viewtop ... 537#p56537
Laatst gewijzigd door Westdijk op 18 sep 2015, 01:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Ytong kleuren met thee

Bericht door dvd »

Ik heb het ook geprobeerd en het lukte aardig.De kleur vervaagd wel na een enige tijd.
Gebruikersavatar
Leeuwenlever
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 februari 2017
Locatie: Heusden
Gender:
Leeftijd: 22
Contacteer:

Re: Ytong kleuren met thee

Bericht door Leeuwenlever »

Tof dat u hier de tijd voor heeft genomen! zeer hulpzaam en ik doe het tegenwoordig bij al mijn Ytong nesten ;D
Camponotus fulvopilosus 26-1-2018 1000W1Q
Gebruikersavatar
Westdijk
Lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 december 2012
Locatie: Dichtbij de A-27
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Re: Ytong kleuren met thee

Bericht door Westdijk »

Het is altijd leuk om wat te testen en informatie te delen. Helaas neem ik daar tegenwoordig wat minder tijd voor dan voorheen, maar nu je deze oude post weer te voorschijn hebt gehaald herinner ik me opeens dat ik nog wat theezakjes met andere smaken heb liggen. Ik zal eens kijken wanneer ik het verder kan gaan uitbreiden.
Gebruikersavatar
Westdijk
Lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 december 2012
Locatie: Dichtbij de A-27
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Ytong kleuren met thee

Bericht door Westdijk »

Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Pickwick Fruit Fusion pineapple & lemon in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Orient Sunset Finest Tea Appel in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Orient Sunset Finest Tea Groene Thee Citroen in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
Een paar minuten een theezakje van Orient Sunset Finest Tea Kaneel in het warme water gehouden en daarna belandde de ytong voor drie uur in de thee. Het resultaat is hier boven te bekijken, met er naast ytong in de oorspronkelijke kleur.

Voor vragen, tips of opbouwend gegeven feedback graag gebruik maken van http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... 336#p72336
Laatst gewijzigd door Westdijk op 28 okt 2017, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie