lijmpistool

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Silver
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 augustus 2016
Gender:

lijmpistool

Bericht door Silver »

Heeft iemand hier ervaring met een lijmpistool?Ik gebruik altijd siliconen ,mijn broer heeft thuis een lijmpistool liggen maar heb hier geen ervaring mee.Het is voor plexiglas op ytong vast te plakken.
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: lijmpistool

Bericht door Elan »

Ik vind het maar niks. Naar mijn zin droogt de lijm te snel en het is mij nog nooit gelukt om netjes en snel te kunnen werken; altijd lelijke slierten lijm.

Als je de ytong wilt bevochtigen en je wilt transparante kit gebruiken, let dan op dat het goed watervast is. Zelf heb ik meermaals kit gebruikt die prachtig transparant wordt, maar bij vocht toch weer wittig wordt. (Ik denk dat je moet letten op "voor badkamers" of aquaria.)
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: lijmpistool

Bericht door GvG »

Netjes werken met een lijmpistool is inderdaad lastig, maar het voordeel is dat de lijm geen oplosstoffen bevat, en een harder resultaat geeft dan kit. Het droogt inderdaad snel, waardoor het moeilijk is om bijvoorbeeld glas op Ytong te plakken zonder dat er ruimte tussen blijft zitten. Je kan wel het glasplaatje op het Ytong leggen en rondom een randje lijm aanbrengen. Dat geeft een goed resultaat in mijn ervaring.

Ik vind het ook ideaal om buizen vast te zetten aan een buitenwereld. Ik heb het ook wel eens gebruikt om een uitbraak te stoppen toen mijn Atta's iets kapot hadden geknaagd. Het droogt snel, waardoor je snel gaten kunt dichten.
Plaats reactie