Terrarium vragen

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Willemgribnau
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 juni 2015
Gender:
Leeftijd: 20

Terrarium vragen

Bericht door Willemgribnau »

Hallo ik heb al een tijdje een lasius niger kolonie en ik wilde een nieuw huis voor ze maken. Op Youtube zag ik een leuk idee voor een terrarium: https://youtu.be/AKEoYMxpPbE. ik vond dit een erg leuk idee en het werkte ook nog na 6 maanden: https://youtu.be/QlDeIgEzDmk. Ik snap dat deze man ze ook nog ondertussen eten heeft gegeven, maar hoe komt hij erbij. Zijn hier mensen met wat ervaring? Want ik snap niet hoe deze man de mieren eten geeft, doet hij de pot gewoon open? of is er ergens een gaatje? Tips zouden ook welkom zijn

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sven12
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 april 2016
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Terrarium vragen

Bericht door Sven12 »

Grappig idee. Heeft hij wel geluk dat er een gyne bij zat (na mijn idee wist die er niet veel van). En hij zal de container idd moeten open om eten en drinken te geven. Dus het is niet een gesloten cyclus maar wel een leuk idee.
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Terrarium vragen

Bericht door Other »

Ziet er leuk uit. Ziet er ook vrij simpel uit, maar weet niet of dit ook echt zo is.
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar de kans dat er een rotting proces komt of schimmel lijkt mij persoonlijk zeer groot.
Ook lijkt het me vrij moeilijk de mieren te observeren in een opstelling zoals deze.
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Terrarium vragen

Bericht door Mika »

Als dit zou werken, hadden we het bij 1 van de mogelijke nestontwerpen gezet. Dit werkt niet (op lange termijn).
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
M1TCH3L
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 april 2017
Locatie: middelburg
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Terrarium vragen

Bericht door M1TCH3L »

ik heb een nest gemaakt voor mijn Lasius niger met inspiratie van die video. Na 4 maanden doen ze het nog prima. Het enige probleem is het voeden gaat een beetje moeizaam.
1x myrmica rubra
1x lasius niger
Plaats reactie