Ervaringen Antkit

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Warrcrow
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 oktober 2016
Gender:

Ervaringen Antkit

Bericht door Warrcrow »

Hey medeliefhebbers,

Ik kwam laatst op de site van Antkit en vind deze Formicariums strak vormgegeven. Wilde deze ook eigenlijk gaan bestellen.. nu alleen de vraag zijn deze kwalitatief in orde? Zie namelijk ook dat er mieren in dood zouden gaan...? En misschien ervaringen qua levering?
Alvast bedankt voor het reageren!

Grtzz
2x Messor Barbarus
1x Myrmica Rubra
1x Pheidole Pallidula
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Re: Ervaringen Antkit

Bericht door RJ »

De levering van hun is prima!

Als je hier soorten in gaat houden die relatief weinig vocht nodig hebben is dat prima. Mijn Lasius niger was er niet heel blij mee.
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Ervaringen Antkit

Bericht door GvG »

Hoi Warrcrow, welkom.

Omdat dit je eerste bericht is neem ik aan dat je beginner bent. Voor beginners zijn dit soort formicaria af te raden. Een kleine kolonie in zo een nest leidt meestal tot teleurstellingen. Natuurlijk zal de aanbieder van het nest zeggen dat het kan, maar de ervaring is dat het meestal niet goed gaat. Ze groeien niet goed, je krijgt schimmel in het nest, je ziet ze nooit, etc.

Laat je kolonie groeien in een reageerbuisje, en bepaal na de zomer, welk formicarium aan jouw eisen voldoet. Dan weet je namelijk ook beter wat jouw eisen zijn, en is je kolonie er klaar voor.
Warrcrow
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 oktober 2016
Gender:

Re: Ervaringen Antkit

Bericht door Warrcrow »

Dankjulliewel!

Ik HAD een kolonie Messor barbarus van 20 werksters... maar de katten vonden de reageerbuisjes erg leuk... Heb de koningin terug kunnen vinden met wat werksters en eigenlijk in een soort van paniek in een gips nest gedaan van mierenboerderij.... helaas zijn de werksters gestorven en is the Queen nu alleen... dus helaas des afwachten of die het gaat overleven. Hoop op een goede bruidsvlucht dit jaar :)
2x Messor Barbarus
1x Myrmica Rubra
1x Pheidole Pallidula
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Ervaringen Antkit

Bericht door GvG »

(...) in een gips nest gedaan van mierenboerderij.... helaas zijn de werksters gestorven en is the Queen nu alleen...
Dat gebeurt inderdaad vaker met kleine kolonies in grote nesten. Hou het het eerste jaar bij reageerbuisjes, dat werkt gewoon het beste.

Succes!
Plaats reactie