Anti-uitbraakbarriere

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Armin
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 juli 2015
Locatie: Dentergem (West-Vlaanderen)
Gender:
Leeftijd: 25

Anti-uitbraakbarriere

Bericht door Armin »

Toen ik met mieren houden begon, waren mijn ouders ongerust dat ze zouden ontsnappen. Ik vertelde natuurlijk over allerlei berrieres zoals olijfolie of talk, maar ze wilden ook een soort deksel. Ik gebruik nu een oude nylonkous van mijn moeder die ik over de buitenwereld span met een elastiek. Het laat de zuurstof door, maar de gaatjes zijn fijn genoeg om mijn Lasius niger en Myrmica rubra binnen te houden. Wat vinden jullie van dit idee?
2x Kleine Lasius niger kolonie
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Anti-uitbraakbarriere

Bericht door GvG »

Tja, ik weet dat veel ouders er anders over denken, maar het afdekken van de buitenwereld is gewoon niet handig. De ventilatie wordt minder, dat geeft muffe lucht en schimmel.

Open is gewoon beter. Met een goede barrière hou je mieren goed binnen, maar garanties heb je nooit. Misschien kun je tijdelijk een kolonie met open buitenwereld in de schuur of garage houden, om zo je ouders te laten zien dat je ze goed kunt tegenhouden met een goede talkbarrière. Misschien veranderen ze daardoor van gedachten.
Armin
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 juli 2015
Locatie: Dentergem (West-Vlaanderen)
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Anti-uitbraakbarriere

Bericht door Armin »

Het was omwille van de ventilatie dat de optie van een nylonkous boven kwam, ik gebruik het nu al een jaar en mijn kolonie doet het goed
2x Kleine Lasius niger kolonie
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Anti-uitbraakbarriere

Bericht door Other »

Toen ik nog thuis woonde had ik ook dit probleem, moeders houd niet van ongedierte :D

GvG wil hier ook niet zeggen dat het niet mogelijk is om een deksel te gebruiken.
GvG schreef:Open is gewoon beter.
GvG schreef:De ventilatie wordt minder, dat geeft muffe lucht en schimmel.
Ook als je ze moet voeren of de buitenwereld schoonmaakt hoef je ze niet te verstoren met trillingen die een deksel kan veroorzaken.
Stress beïnvloed ook de kolonie.

En als je straks duizenden mieren in je buitenwereld heb lopen en de kous moet eraf? Hoe hou je ze dan binnen?
Gebruik je alleen een deksel? Dan zou ik alsnog een barrière aanbrengen!

Je kolonie doet het goed, maar dat kan altijd beter ;)
Belangrijk is wel zolang je thuis woon moet je de regels van je ouders volgen en dan is dit misschien wel de beste oplossing!
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Plaats reactie