formicarium met potgrond

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
sharkmn
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 april 2017
Locatie: harlingen
Gender:
Leeftijd: 32

formicarium met potgrond

Bericht door sharkmn »

Nou heb ik vanmiddag mijn mieren een laag potgrond gegeven om in te graven. Heb t reageerbuisje zo begraven dat alleen een stukje van de opening bovengronds is. Mijn vraag is:kan ik gewone potgrond hiervoor gebruiken? Ze hebben in een paar uur tijd al een dikke laag aangebracht in het reageerbuisje enik heb nog nooit zoveel activiteit buiten het reageerbuisje:)dus t lijkt succesvol
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Re: formicarium met potgrond

Bericht door RJ »

Geen idee.. ben wel benieuwd naar meerdere antwoorden
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
pjpj001
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 23 maart 2012
Gender:
Leeftijd: 27

Re: formicarium met potgrond

Bericht door pjpj001 »

Met potgrond zelf heb ik niet zo veel ervaring. Maar ik vraag me af als er van alle producten voor de planten zijn toegevoegd aan de potgrond in hoeverre dat schadelijk kan zijn voor de mieren.
Gebruikersavatar
Manor
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 14 mei 2016
Locatie: Vlaams Brabant
Gender:
Leeftijd: 25

Re: formicarium met potgrond

Bericht door Manor »

Denk niet dat het schadelijk is voor de mieren, hoe vaak je wel niet kolonies tegen komt in bloempotten, of in een zak met potgrond die je buiten hebt laten staan, ze vinden het alleen maar fijn :)
Formica cunicularia
Lasius niger
sharkmn
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 april 2017
Locatie: harlingen
Gender:
Leeftijd: 32

Re: formicarium met potgrond

Bericht door sharkmn »

Kleine update. Ze hebben t reageerbuisje helemaal afgesloten en zijn aan t graven onder t reageerbuisje. Weet niet of de queen nog in t buisje zit maar denk dat ze wel blij zijn. Eerst zag ik ze amper in t buitenverblijf maar nu zie ik ze continu in en uit t buisje gaan:)
Plaats reactie