messor formicarium bouwen

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M1TCH3L
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 april 2017
Locatie: middelburg
Gender:
Leeftijd: 23

messor formicarium bouwen

Bericht door M1TCH3L »

Ik wil een Messor barbarus kolonie kopen maar ik heb geen idee wat voor formicarium ik zou moeten maken. :?: kunnen jullie mij daarbij helpen? :D
1x myrmica rubra
1x lasius niger
Gebruikersavatar
Blue
Lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 22

Re: messor formicarium bouwen

Bericht door Blue »

Kijk eens rond in het gedeelte formicaria, daar vind je meer dan genoeg inspiratie. Er zijn ongelofelijk veel opties, kijk rond en zoek wat jij leuk vind en wat bij de soort past. En als je NOG een kolonie moet kopen zou ik wachten tot dat je een nest maakt. Het is beter om ze tot de 100 werksters in een reageerbuisje te houden.
Gebruikersavatar
M1TCH3L
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 april 2017
Locatie: middelburg
Gender:
Leeftijd: 23

Re: messor formicarium bouwen

Bericht door M1TCH3L »

Blue schreef:Kijk eens rond in het gedeelte formicaria, daar vind je meer dan genoeg inspiratie. Er zijn ongelofelijk veel opties, kijk rond en zoek wat jij leuk vind en wat bij de soort past. En als je NOG een kolonie moet kopen zou ik wachten tot dat je een nest maakt. Het is beter om ze tot de 100 werksters in een reageerbuisje te houden.
Oke dat zal ik doen. Waar kan ik het best een kolonie Messor barbarus kopen?
1x myrmica rubra
1x lasius niger
Gebruikersavatar
Blue
Lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 22

Re: messor formicarium bouwen

Bericht door Blue »

Overal eigenlijk wel. Ants-kalytta, mierenboerderij, antstore, antdealer, anthouse en natuurlijk hier op het forum. Je zou kunnen vragen bij "gezocht" of "aangeboden" want misschien zijn er nog mensen die eentje kwijt willen.
Plaats reactie