nest maken van een pot

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M1TCH3L
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 april 2017
Locatie: middelburg
Gender:
Leeftijd: 23

nest maken van een pot

Bericht door M1TCH3L »

Ik wil een nest maken voor mijn Myrmica rubra kolonie van een glazen pot vol met zand. Ik heb een klein puntje want ik weet niet of deze soort door hot glue kan bijten? Anders moet ik een andere soort lijm gebruiken. :?:
1x myrmica rubra
1x lasius niger
Gebruikersavatar
Martijnk
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 maart 2017
Locatie: Veendam
Gender:
Leeftijd: 28

Re: nest maken van een pot

Bericht door Martijnk »

Mij is een zandnest voor Myrmica Rubra afgeraden. Deze soort houdt niet van graven.
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
antsutopia
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 september 2016
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: nest maken van een pot

Bericht door antsutopia »

Mijn Myrmica Rubra kolonie doet het heel goed in een zand nest! Ik heb ze nu 3 maanden en ze leggen eitjes als male groei gaat goed dus! Maar ik kan je niet vertellen of ze door lijm heen bijten!
M. barbarus | C. diversa | C. singularis | P. dives | L. niger | L. Emarginatus | cataglyphis nodus
YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCUP7tA ... NXMM2c6AWg
Bekijk ook mijn --> Instagram --> antsutopia <-- voor mooie foto en videos
Gebruikersavatar
M1TCH3L
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 april 2017
Locatie: middelburg
Gender:
Leeftijd: 23

Re: nest maken van een pot

Bericht door M1TCH3L »

Martijnk schreef:Mij is een zandnest voor Myrmica Rubra afgeraden. Deze soort houdt niet van graven.
ik heb daar een heel andere ervaring bij want ik heb een laagje zand in de arena gedaan en daar gingen ze als gekken in graven het wordt ook aangeraden bij mierenboerderij.nl :)
1x myrmica rubra
1x lasius niger
Gebruikersavatar
timdgd
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 juni 2015
Gender:
Leeftijd: 23

Re: nest maken van een pot

Bericht door timdgd »

Mijn Myrmica rubra doet het juist veel beter sinds ze in een zandnest zitten dus dat zou geen probleem moeten zijn ;) .
Formica fusca
Formica polyctena
Messor barbarus
Pheidole pallidula
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: nest maken van een pot

Bericht door GvG »

Ik durf niet te beloven dat ze het niet kunnen, maar ze zullen niet snel door hotglue heenbijten. Ik gebruik het ook veel, ook bij mijn Atta's. Het is sterk, en er zitten geen giftige oplosmiddelen in. Beter dan kit of gewone lijm, vind ik.
Gebruikersavatar
M1TCH3L
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 april 2017
Locatie: middelburg
Gender:
Leeftijd: 23

Re: nest maken van een pot

Bericht door M1TCH3L »

GvG schreef:Ik durf niet te beloven dat ze het niet kunnen, maar ze zullen niet snel door hotglue heenbijten. Ik gebruik het ook veel, ook bij mijn Atta's. Het is sterk, en er zitten geen giftige oplosmiddelen in. Beter dan kit of gewone lijm, vind ik.
Oke helemaal bedankt ik heb ook een heleboel gebruikt voor de zeker heid dan ga ik de pot maar aansluiten denk ik :lol:
1x myrmica rubra
1x lasius niger
Gebruikersavatar
Leeuwenlever
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 februari 2017
Locatie: Heusden
Gender:
Leeftijd: 22
Contacteer:

Re: nest maken van een pot

Bericht door Leeuwenlever »

M1TCH3L schreef:Ik wil een nest maken voor mijn Myrmica rubra kolonie van een glazen pot vol met zand. Ik heb een klein puntje want ik weet niet of deze soort door hot glue kan bijten? Anders moet ik een andere soort lijm gebruiken. :?:
Gewoon in een afsluitbaar potje doen, bodempje zand, wat steentjes etc en dan dicht doen. Laat ze vooral veel met rust in de begin fase en zet ze NIET in de zon. Dan krijg je een enorme sauna die ervoor zorgt dat ze dood gaan


Update?
Camponotus fulvopilosus 26-1-2018 1000W1Q
Plaats reactie