gipsnest Messor barbarus

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
Hilde735
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 juli 2017
Gender:

gipsnest Messor barbarus

Bericht door Hilde735 »

hallo, ik heb een vraag.
ik heb een Lasius niger kolonie in een T-farm van Mierenboerderij.nl. Graag zou ik ook nog een Messor bararus kolonie in een gipsnest willen. heeft iemand tips voor een website met goede en misschien iets goedkopere gipsnesten? en met welke hoeveelheid werksters zou de kolonie in het nest kunnen?
Gebruikersavatar
Darsstar
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 juni 2016
Locatie: Alkmaar, Noord-Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: gipsnest Messor barbarus

Bericht door Darsstar »

Hey,

Ik heb een jaar geleden via mierenboederij.nl een gipsnest + arena S gekocht met een messor kolonie van 10 werksters. Ik heb deze een jaar lang gehouden in een reageerbuisje met de arena daar op aangesloten. Ik heb ze nu sinds kort verplaatst naar het gipsnest op dat moment had ik ongeveer 100 werksters.
Hilde735
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 juli 2017
Gender:

Re: gipsnest Messor barbarus

Bericht door Hilde735 »

ik kan dus eigenlijk ook gewoon eerst alleen een kolonie kopen en later pas het nest?
ik lees ook wel is dat je een buitenwereld nodig hebben voor het afval. had jij dat ook?
Gebruikersavatar
ianvlug
Lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 juli 2017
Locatie: soesterberg(ouderlijk huis) / maassluis (eigen huis)
Gender:
Leeftijd: 27

Re: gipsnest Messor barbarus

Bericht door ianvlug »

ik heb mijn messor barbarus nu in hun reageer buis en een buitenwereld en ze maken graag gebruik van de buiten wereld om hun afval te dumpen. is ook makkelijker in onderhoud en voederen.
1xMessor barbarus
1x Camponotus nicobaransis
1x Pseudolasius cibdelus
1x Camponotus herculeanus
1x Lasius brunneus
1x Myrmica sp
1x Crematogaster sp
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: gipsnest Messor barbarus

Bericht door dvd »

@Hilde735 een kleine kolonie hou je beter in een proefbuisje tot ze rond de 100 werksters hebben,Daarna kan je ze verhuizen naar een gipsnest.Opletten dat messor door ytong en gips kan graven.
Plaats reactie