Temperatuur messor barbarus

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
Reinout
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 juli 2017
Locatie: Dworp, Beersel
Gender:
Leeftijd: 20

Temperatuur messor barbarus

Bericht door Reinout »

Ik heb mijn messor barbarus kolonie van gisteren met circa 20 werksters. Ze liepen vanochtend heel erg druk rond in de arena maar als ik nu kijk is er niemand. Is dit normaal gedrag want ik stoor ze amper. Ik moet er wel bij zeggen dan de temperatuur in mijn kamer maar 21 graden is. Als het daaraan ligt zou ik ze op mijn verwarming willen zetten maar mag dat?
1x Messor barbarus gyne - 20+ werksters
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Temperatuur messor barbarus

Bericht door Other »

Kleine kolonies van Messor barbarus zullen zich niet veel buiten het nest vertonen.
Het risico op het verliezen van een werkster is te groot, en als de kolonie klein is komt dat harder aan.
Je zult zien dat ze vaker snachts actief zijn, mijn kolonie begint nu pas meer in de buitenwereld te komen.
En zitten aan de 500+ werksters, omdat ze opslag hebben van zaden is er ook niet veel reden om naar buiten te gaan!

Mijn Messor zit op 28 graden, en de buitenwereld is op kamer temperatuur. (Moet zeggen dat het met het weer van de afgelopen tijd ook op kan lopen tot 28 graden in deze kamer :D )
Ik kan de temperatuur wel reguleren met een thermostaat, dit kan op de verwarming niet dus denk dat we dan gebraden Messor barbarus krijgen ;)

Dus nee zet ze maar niet op de verwarming! Activiteit komt wel, geduld hebben in de tussentijd.
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Reinout
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 juli 2017
Locatie: Dworp, Beersel
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Temperatuur messor barbarus

Bericht door Reinout »

Bedankt!
1x Messor barbarus gyne - 20+ werksters
Plaats reactie