Waterreservoir boven op ytong

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dondiablo
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 maart 2008
Locatie: Alkmaar, (Nederland)
Gender:
Leeftijd: 32

Waterreservoir boven op ytong

Bericht door dondiablo »

Nou heb ik een nest met een waterreservoir boven op het ytong, alleen verdampt het snel en moet ik erg vaak bijvullen. Ik heb nu een flesje aan de onderkant opengeknipt en op de kop in het reservoir gestoken als een soort extra "container" boven op het reservoir. Ik denk alleen wel dat er misschien wat meer druk op het water komt te staan waardoor het ytong vochtiger wordt. We zaten te denken of dit kan verholpen worden door middel van watjes in het reservoir te doen of iets dergelijks. Enig idee iemand?
Momenteel op zoek naar :Messor Cephalotes
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Waterreservoir boven op ytong

Bericht door Phantom »

Het water zal onder invloed van zwaartekracht door je watjes en door het ytong lopen. We raden aan om ytongnesten vanaf de onderkant te bevochtigen, dan heb je geen last van de zwaartekracht. Van bovenaf bevochtigen zorgt er ook voor dat hele grote delen van het ytong nat worden, terwijl je dat lang niet altijd wil.
Gebruikersavatar
dondiablo
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 maart 2008
Locatie: Alkmaar, (Nederland)
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Waterreservoir boven op ytong

Bericht door dondiablo »

Ja, ik heb 2 ytongnesten gemaakt. Eéntje met een reservoir van de bovenkant en ééntje van de onderkant met lamellen. De lamellen zijn nog te groot heb ik gemerkt, aangezien het hele ytong blok nat is geworden.

Maar mocht iemand een reservoir aan de bovenkant hebben voor bijvoorbeeld een verticaal nest, dan is dit wel handig om niet elke dag je reservoir bij te hoeven vullen.
Momenteel op zoek naar :Messor Cephalotes
Plaats reactie