Update mierenkoningin + Hulp bij de soort

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
LaurenszFM
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 september 2016
Gender:

Update mierenkoningin + Hulp bij de soort

Bericht door LaurenszFM »

Hallo allemaal,
Ik wilde even een update doen over mijn mierenkoningin. Ik heb vandaag even gekeken en ik zag haar eerste eitjes :D (om precies te zijn zijn het er 9) het gaat erg goed met haar en ik laat haar stil met rust. Ik wist niet precies de soort van deze koningin maar we ik heb wat betere research gedaan en kwam ik op de "camponotus herculeanus" ik heb naar mijn mier gekeken en ze is eigenlijk helemaal zwart met donkerrode pootjes en een donkerrode onderkant. Dit zijn een paar foto's van haar in de test tube:

Weten jullie nog een Nederlandse site waar ik een klein formicarium kan kopen zonder dat het al te duur word?
En als het deze soort is hebben jullie er dan ook nog wat informatie over?
Dank jullie wel :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Update mierenkoningin + Hulp bij de soort

Bericht door GvG »

Goed dat ze eitjes heeft, het begin is er!

Camponotus herculeanus is een soort die leeft in gematigde dennenbossen van Europa (en ik geloof ook Noord-Amerika). Deze zal je niet vinden op een tropisch eiland. C. herculeanus is ook roder en dikker dan jouw soort.

Een formicarium moet je nog niet kopen, dat is nog veel te vroeg. Een reageerbuis is voorlopig de beste plaats voor ze. Als ze werksters heeft kun je ze een buitenwereld geven, zodat je ze makkelijk kan voeren zonder ze teveel te storen. Tot die tijd heeft ze maar 1 ding nodig: rust!
robinsegers
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 augustus 2016
Locatie: Ninove
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Update mierenkoningin + Hulp bij de soort

Bericht door robinsegers »

Ik geef GvG gelijk.
Maar als je het echt wilt kun je een nest kopen op antkit een engelse site.
Een klein nest size 1 is 6 euro ongeveer een verzendings kosten zijn 10 euro naar belgie.
Maar ik raad het af.
Dit is een kortings code dan krijg je 10 procent korting:ROBJSANT
Nog veel succes.
Haast een spoed zijn zelden goed.
Messor barbarus
Campagnotus ligederius
Pheidole pallidula
Myrmica rubra
Paratetchina longicornis
Plaats reactie