Nieuw lid, hallo!

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
vyce
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 juni 2017
Locatie: Deventer
Gender:

Nieuw lid, hallo!

Bericht door vyce »

Hallo allemaal!

Alweer een nieuw lid, ik dacht ik meld me toch maar weer eens aan aangezien ik laatst heb besloten toch eindelijk weer eens wat mieren proberen te houden. Heel vroeger heb ik het al eens stiekem geprobeerd omdat het niet van m'n ouders mocht. Daarna ben ik het een beetje uit het oog verloren want ja, het leven is druk zat. Nu ben ik inmiddels 30, dus geen last meer van ouders die me zeggen wat ik wel en niet kan doen en wat tijd over dus het wordt eens tijd om dit weer op te pakken!

Ik ben van plan om zelf een koningin te vangen, dat lijkt me toch wel het leukst. Het maakt me niet uit welke soort, al zitten hier in de buurt vooral Lasius Niger wat ik zo kon zien, dus goed om (weer) mee te beginnen. Vorige maand had ik al enthousiast reageerbuisjes gehaald omdat ik ze toevallig tegen kwam in de Xenos (of kruidenbuisjes zoals ze het daar noemen; ze waren gevuld met peper/zout/cayenne etc). Vervolgens heb ik al heel wat uurtjes rondgewandeld om te kijken waar de nesten hier in de buurt zitten. Nu had ik gehoopt dat de bruidsvluchten afgelopen week met het mooie weer waren maar dit is helaas niet het geval geweest. Deze dagen met de flinke regenbuien zal het ook nog wel tegenvallen ben ik bang. Dus we wachten af!

In ieder geval kan ik nu ook zeggen dat ik het leuk vind om alle verhalen van de verschillende forum leden te lezen, en ik hoop zelf minstens zo'n leuk verhaaltje neer te kunnen typen af en toe.
Gebruikersavatar
Antquetra
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 september 2016
Locatie: Omgeving: Den Helder
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Nieuw lid, hallo!

Bericht door Antquetra »

Welkom :D
Altijd leuk om weer nieuwe enthousiaste leden op het forum te zien!
De bruidsvluchten laten inderdaad op zich wachten, maar geduld is in deze hobby een schone zaak :lol:
Veel plezier met het oppakken van deze hobby!
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Nieuw lid, hallo!

Bericht door Other »

Hey vyce, welkom op het forum!
Je omgeving goed in de gaten houden, op diverse plekken in Nederland zijn er al genoeg bruidsvluchten geweest!
Durf te wedden dat je er eentje vind! en zo niet zijn er vast forum leden die er wat extra hebben gevangen.
Succes :D
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Plaats reactie