Nieuw lid: Gimblob aka Ruud

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Gimblob
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juli 2017
Gender:

Nieuw lid: Gimblob aka Ruud

Bericht door Gimblob »

Hallo mensen,

Bij deze wil ik me even voorstellen.
Ik ben Ruud, 23 jaar uit het limburgse Horst (in de buurt van venlo).Gister mijn eerste 2 gynes in bezit gekregen. Een vriend had er eerst 1 voor me gevangen, maar toen ik haar ging ophalen liepen in zijn tuin tientallen andere gynes. Eerst dachten we dat het dezelfde soort was, maar bij nadere inspectie denk ik toch dat het een andere is.
Ik had maar 1 buis bij me, dus momenteel zitten ze nof samen. Vandaag neem ik nog wat buizen mee van mn werk (ben biotechnoloog, dus kan buizen van mn werk pakken.)

Ik zal als ik thuis ben fotos uploaden, hopelijk kunnrn jullie me helpen met identificeren. Ik vermoed dat het 1 ladius niger is, maar de andere heb ik geen idee van.

Groetjes Ruud
Ant86
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 juli 2017
Locatie: Leiden
Gender:

Re: Nieuw lid: Gimblob aka Ruud

Bericht door Ant86 »

Ik zou ze zo snel mogelijk uit elkaar halen. Hopelijk is het nog niet telaat!
2x Messor barbarus
2x Lasius niger
Gimblob
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juli 2017
Gender:

Re: Nieuw lid: Gimblob aka Ruud

Bericht door Gimblob »

Ja, ga ik meteen doen zodra ik thuis ben. Ben extra vroeg begonnen zodat ik optijd klaar ben. Gister leken de gynes redelijk relaxed.
thomas2001
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 juni 2017
Gender:

Re: Nieuw lid: Gimblob aka Ruud

Bericht door thomas2001 »

ze kunnen wel even met elkaar zitten maar niet te lang. identificeren noemen wij hier determinteren. sorry voor het verbeteren denk help daar even mee :D
15 lasuis niger gynes gevangen op (04-07-2017)
7 lasuis niger gynes gevangen op (10-07-2017)
Gimblob
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juli 2017
Gender:

Re: Nieuw lid: Gimblob aka Ruud

Bericht door Gimblob »

Haha, geeft niet, ben nog een behoorlijke ant noob, dus wil graag meer leren. Ze zullen ongeveer 22 uur bij elkaar hebben gezeten.

EDIT: Ik heb ze uit elkaar gehaald, ze zaten gewoon gezellig langs elkaar :)


Ik weet niet of dit de thread is om deze mieren te determineren, maar in de link vind je dus een paar foto's.
Plaats reactie