Antmaps

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Antmaps
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 augustus 2009
Leeftijd: 50

Antmaps

Bericht door Antmaps »

Hoi, ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Arjan, kom uit Venlo in Nederland en ben sinds mijn 4e erg geïnteresseerd in mieren, vooral bosmieren. Al heel lang heb ik veel plezier in het in kaart brengen van de nesten en paden van deze mieren, vooral rond Emmen en Venlo heb ik veel mierenhopen gevonden. Afgelopen jaren is deze hobby op de achtergrond geraakt. Zelfs mijn lidmaatschap van de mierenwerkgroep van het NEV heb ik laten verlopen. Aangezien mijn werk en opleiding helemaal niets met biologie te maken hebben sprong de mieren-vonk ook niet snel opnieuw over.

Nu de kinderen wat ouder zijn heb ik de draad weer opgepakt en ben begonnen aan het uitzoeken en organiseren van al mijn aantekeningen. Met GPS en een microscoop met ik er toch wel wat van kunnen maken. Nu nog mijn kennis over mieren goed op niveau brengen, want die laat te wensen over. Helaas beschik ik niet over een bibliotheek vol literatuur of toegang daartoe. Internet is daarom mijn enige (en vaak gebrekkige) bron van informatie.

Behalve het bijspijkeren van mijn mierenkennis kom ik graag in contact met mensen met een soortgelijke interesse. Ik zou het leuk vinden om mijn gegevens te kunnen vergelijken met die van anderen.
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Antmaps

Bericht door mn »

Van harte welkom !
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Antmaps

Bericht door XToF »

Hoi Arjan,

Welkom op het forum. Leuk dat je je lid bent geworden. Ik ben al een tijdje bekend met jouw website en project Ant-Maps.
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Antmaps

Bericht door Mika »

Welkom op het forum. Ik heb toch de indruk dat je voor goede bijdrages zal zorgen op ons forum!

Op ons forum gaat het momenteel meer over mierenhouden (en dat is ook de opzet van het forum), maar het is altijd leuk nieuwe informatie te lezen over mieren, en dat is hetgeen dat deze hobby voor mij zo fascinerend maakt: dat er geen einde lijkt te komen aan de complexiteit van de mierensamenleving!
DUCKDUCKGO!
BerendBassleer
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 17 juli 2009
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Antmaps

Bericht door BerendBassleer »

Hallo Arjan.
En welkom op het forum. ;)
Gebruikersavatar
MarkBloemberg
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 augustus 2009
Locatie: Ede
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Antmaps

Bericht door MarkBloemberg »

Welkom :)

Dus heb je wel eens een nest gemaakt en mieren gehouden? Lijkt me een prima manier om het gedrag van mieren te bestuderen!
1x L. niger
1x M. barbarus
10X Pheidole megacephala
15X Anoplolepis gracilipes
1X Oecophylla smaragdina
Antmaps
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 augustus 2009
Leeftijd: 50

Re: Antmaps

Bericht door Antmaps »

Hoi deadlystyle ,

Ik heb een gel farm staan, maar de mieren die ik afgelopen herfst bestelde werden vanwege de vorst geannuleerd. Nog geen tijd gehad om de antfarm op te zetten en te vullen met een volkje.
Gebruikersavatar
MarkBloemberg
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 augustus 2009
Locatie: Ede
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Antmaps

Bericht door MarkBloemberg »

Zo'n kleine gel farm met blauwe gel? Ik had er ook zo eentje maar de mieren (L. niger) gingen niet graven. :( Ze gingen dood en het hele zooitje ging schimmelen :S
1x L. niger
1x M. barbarus
10X Pheidole megacephala
15X Anoplolepis gracilipes
1X Oecophylla smaragdina
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Antmaps

Bericht door Floris »

Welkom op het forum. Ik kijk uit naar je bijdragen over andere dingen dan het houden van mieren.
Antmaps schreef:Ik heb een gel farm staan, maar de mieren die ik afgelopen herfst bestelde werden vanwege de vorst geannuleerd. Nog geen tijd gehad om de antfarm op te zetten en te vullen met een volkje.
Heb je de beginnershandleiding op dit forum al gezien? Daar staan wat aanwijzingen in over hoe mieren en gevangenschap te houden. Een gelfarm is daar geen van. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
McK
Lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 25 juli 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Antmaps

Bericht door McK »

Hartelijk welkom!
We are always running for the thrill of it.
Gebruikersavatar
Harm
Lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 juli 2007
Locatie: Rotterdam
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Antmaps

Bericht door Harm »

Kennis is altijd welkom hier!
When in doubt, C4
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Antmaps

Bericht door Floris »

Harm schreef:Kennis is altijd welkom hier!
Vooral als de kennis toegankelijk gemaakt is.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Antmaps

Bericht door jeffrey432 »

Als je nog meer plaatsen nodig hebt in Emmen ik ken er nog wel wat :P

Aan je foto's te zien ben je daar tenminste nog niet geweest.
2x Lasius Niger
Plaats reactie