Sascha

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Sascha
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 augustus 2016
Gender:

Sascha

Bericht door Sascha »

Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw hier. Mijn naam is Sascha ik ben 42 jaar en woon in Limburg.

Ik zag een timelaps filmpje van een amerikaan die zo en gel farm had. Ik vond dat wel leuk uitzien. Totdat ik me erin ging verdiepen en heb gelezen dat de gel wel erg slecht is. Ik heb bijna alle filmpjes gezien van Antscanada. En ik vind het gewoon fascinerend.

Ik heb de afgelopen weken me rot gezocht in mijn buurt in de hoop een koningin te vangen. Misschien mijn onervarenheid of de boerderij omgeving, maar ik heb er tot nu toe niks gevonden. Dus ik ben op dit forum terecht gekomen. Daar zag ik een post van Acromyrmex, dat hij er veel had gevangen. Van hem heb ik 3 buisjes gekregen met koningin met een boel eitjes.

Ik ben erg blij ermee en kijk er naar uit om deze te ontwikkelen tot gezonde maatschappijen.

Ze liggen lekker bij te komen van hun reis in een handdoek zodat het goed donker is. Ik ga morgen wat kleine ytong nestjes maken met 1 gangtje en een nest ruimte. Zo dat als ik werkers krijg ik ze kan verhuizen.

Ik weet dat ze allemaal een aparte formicariums nodig hebben, maar kan ik ze alle 3 op de zelfde buitenverblijf aansluiten of gaat dat fout?
ntume
Lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 april 2011
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Sascha

Bericht door ntume »

Welkom hier op het forum Sascha.

Leuk dat je gelijk met 3 gynes gaat beginnen.

Een buitenwereld voor meerdere kolonies gaat in 99% van de gevallen niet goed. Er bestaan wel soorten die kunnen samen leven maar voor Nederlandse soorten gaat dat niet op helaas. Je zult dus ook drie kleine buitenwerelden moeten maken.

Ook leuk dat je gelijk drie ytong nestjes gaat maken. Hou het lekker klein, in het begin heeft de kolonie maar heel weinig ruimte nodig. Mijn lasius gynes van dit jaar hebben net allemaal hun eerste nanitics en die voer ik gewoon in de reageerbuis.
Sascha
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 augustus 2016
Gender:

Re: Sascha

Bericht door Sascha »

link naar de foto http://nl.tinypic.com/r/34hz1pt/9

Bedankt voor je reactie. Ik moet nog ff in die vaktermen komen.

2 gynes hebben een hoop zwarte rotzooi in hun buisjes, ik geloof dat het eitjs zijn en 1 gyns heeft een klein stapeltje witte eitjes.
Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ik kan niet wachten totdat ik eerste werkers (Nantics) heb.

Ik heb bij de action 3 kleine foto lijsjes gekocht voor 0.39 en een ytong block van 7mm dik, daar maak ik 3 aparte nesten in.
En inderdaad, ik houd het klein. zal ook 3 aparte bakjes voor buitenwereld gebruiken. (van die kleine salade bakjes uit de supermarkt.)
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Sascha

Bericht door Other »

Welkom op het forum Sascha,

Klein houden is inderdaad belangrijk, al snel is het te groot! De buisjes zien er smerig uit, zit er zand in?
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Sascha
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 augustus 2016
Gender:

Re: Sascha

Bericht door Sascha »

Ik dacht dat het eitjes waren. Ik heb ze zo ontvangen, en verder niks mee gedaan.
Plaats reactie