Even voorstellenThingsus (Niels)

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Thingsus
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 juni 2017
Gender:

Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Thingsus »

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum als in ik heb me deze week eindelijk aangemeld.
Wel ben ik al zeker een aantal jaren bezig met info op snuifen met betrekking tot het houden van mieren kolonies.
Ik heb er altijd mee gewacht omdat ik meer informatie wil hebben en omdat ik mijn eigen woning wilde hebben. ik heb nu een woning gekocht en ben helemaal klaar om mijn eigen kolonie te houden.
Ik moet eerlijk zeggen dat echt concrete informatie toch wel schaars is. wat het natuurlijk wel heel leuk maakt om mieren te houden aangezien er over het algemeen toch maar weinig over bekend blijkt te zijn.

Zelf weet ik nog niet precies welke soort ik wil gaan houden wel denk ik dat ik me redelijk ga bezig houden met uitvogelen wanneer welke soort uitvliegt en het vangen ervan en eventueel ruilen/verkopen van wildvangst.

Persoonlijk wil ik wel graag een wat grotere mierensoort houden met veel verschillende werker grotes.

Alle hint en tips zijn zoals gewoonlijk heel erg welkom.

MVG Niels
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Elan »

Hoi en welkom! Ik zou aanraden om zeker even de gepinde posts in het beginnersgedeelte door te nemen, en ook de FAQ onderwerpen. Dan zul je toch wel eea aan concreetheid tegenkomen. Verder is een heleboel erg variabel en doet iedereen het op z'n eigen manier - maar dat is ook de lol eraan!

Hoewel iedereen graag met gave grote exotische soorten zou willen beginnen zou ik toch echt aanraden om te beginnen met een simpele lokale soort, zoals bv Lasius niger die straks van de straat te pakken is. Het is sowieso al een hobby die veel geduld vereist, en er een 'feel' voor krijgen kan even duren.

Succes!
Gebruikersavatar
Aljosha
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 28 januari 2015
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Aljosha »

Welkom op het forum !

Paraponera clavata
Camponotus fulvopilosus
Myrmecocystus mimicus
Camponotus maculatus
Camponotus somalinus
Iridomyrmex purpureus
Thingsus
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 juni 2017
Gender:

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Thingsus »

Elan schreef:Hoi en welkom! Ik zou aanraden om zeker even de gepinde posts in het beginnersgedeelte door te nemen, en ook de FAQ onderwerpen. Dan zul je toch wel eea aan concreetheid tegenkomen. Verder is een heleboel erg variabel en doet iedereen het op z'n eigen manier - maar dat is ook de lol eraan!

Hoewel iedereen graag met gave grote exotische soorten zou willen beginnen zou ik toch echt aanraden om te beginnen met een simpele lokale soort, zoals bv Lasius niger die straks van de straat te pakken is. Het is sowieso al een hobby die veel geduld vereist, en er een 'feel' voor krijgen kan even duren.

Succes!
Ik heb idd al vrij veel doorgelezen. ook heb ik nog niet aangehaald dat ik zelf eerder een reptielen en amfibieen opvang heb gehad. Daar ving ik vooral schildpadden op en hagedissen. Ik begin dus niet geheel als leek in deze wereld.
Trouwens een exotische soort zat ik eigenlijk ook weer niet aan te denken. wel iets van eigen bodem maar weet nog niet welke soort. Heb daar ook geen haast mee.
Calvinier
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 september 2016
Locatie: Wieringerwerf
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Calvinier »

Veel succes met je woning en hobby :)
RupsjeNG
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 juni 2017
Locatie: nijmegen
Gender:
Leeftijd: 48

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door RupsjeNG »

Welkom Niels. Heel veel plezier met kiezen. Haha.
Messor Barbarus. (Beginner) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Mika »

Hallo, welkom op het forum.

Ik snap niet dat je te weinig concrete informatie vindt? Gaat het dan over specifieke waarden van temperatuur en vochtigheid? Of zijn er andere zaken die we te weinig specifiek vermelden?
DUCKDUCKGO!
Thingsus
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 juni 2017
Gender:

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Thingsus »

Mika schreef:Hallo, welkom op het forum.

Ik snap niet dat je te weinig concrete informatie vindt? Gaat het dan over specifieke waarden van temperatuur en vochtigheid? Of zijn er andere zaken die we te weinig specifiek vermelden?
Ik wil graag even voorop stellen dat ik het niet verkeerd bedoelde. ik bedoel het namelijk meer dat er veel open is voor eigen invulling en dat dus de info vaak best wel variabel kan zijn.
Het is juist goed dat er meerdere wegen naar Rome leiden. ik vermaak me echt meer dan prima met al het leesvoer hier op het forum en vind het zeker heel leerzaam.

Ook ben ik druk bezig meer de voorbereidingen. ik las hier ook veel op het forum over de reageerbuisjes. ik heb een voorraad voor mijn hele leven voor 12 euro. en dat had nog gratis gekunt ook. dus reageerbuizen check. cotton check. wattenstaafjes check. hobby ruimte jawel een heuze eigen ruimte voor de hobby check. lade met schuimen golfjes vormen erin voor de buisjes check. nu rest me enkel nog het vangen van een baterij aan gynes. en oowja geduld.
Gebruikersavatar
Martijnk
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 maart 2017
Locatie: Veendam
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Martijnk »

Welkom!
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Even voorstellenThingsus (Niels)

Bericht door Other »

Hey Thingsus welkom op het forum, denk niet dat je ergens meer informatie ga vinden dan hier op het forum.
Wat ze hier in de loop van de jaren hebben verzameld heb je denk ook niet zomaar doorgelezen :lol:

Zo te zien ben je goed met de voorbereiding bezig, lastigste van de hobby is geduld! Succes hiermee :lol:
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Plaats reactie