Chatbox

Suggesties of meldingen van problemen
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Chatbox

Bericht door Floris »

De chat staat onderaan op de voorpagina.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Chatbox

Bericht door GvG »

Ik zie hem al een tijdje niet op mijn telefoon, ik denk omdat hij zolang niet gebruikt is. Op de pc zie ik hem wel.

Ik vind de shoutbox niets toevoegen.
Gebruikersavatar
Silence
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 augustus 2014
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Chatbox

Bericht door Silence »

Ah,

de shoutbox! Nu zie ik het inderdaad.

Dat is inderdaad niet echt een chat... geen idee hoeveel mensen er in een echte chat zouden komen eerlijk gezegd. Er zijn meestal maar weinig mensen tegelijk online.
1 x Myrmica Rubra (2 gynes) 300+
1 x Camponotus Cruentatus 50+
1 x Pheidole Pallidula 20+
3 x Messor Barbarus 700+, 100+, 20+
2 x Crematogaster Scutelaris 5+, 40+
1 x Camponotus Dolendus 30+
1 x Lasius Niger 50+
20 x Lasius Niger 5+
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Chatbox

Bericht door Kegge »

Ik heb geen "behoefte" aan een chat/shoutbox.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
martin1993
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 oktober 2012
Locatie: Uithuizen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Chatbox

Bericht door martin1993 »

Misschien is het toch weer eens tijd om dit onderwerp aan te wakkeren. ik zie heel vaak dezelfde beginnersvragen voorbij komen op het forum. misschien omdat mensen geen zin hebben om te lezen/zoeken. dan is een chatbox wel een goede oplossing. er word een vraag gesteld en gelijk antwoord gegeven. en zo houden we het forum een beetje ''schoon"'
2x Lasius Niger
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Chatbox

Bericht door GvG »

Zoals je kunt lezen is er een tijdje een chatbox geweest. Deze voegde niet echt iets toe en is weer verwijderd. Voor korte beginnersvragen vind ik een chatbox ook niet echt geschikt. Het mooie van een forum is juist dat vragen en antwoorden zichtbaar blijven en iedereen kan zien wat er is besproken.

Het klopt inderdaad dat sommige vragen vaak terugkomen, ook al worden ze in de F.A.Q. en de beginnerhandleiding zo goed mogelijk behandeld. Dat is ook niet zo heel erg, omdat er een apart forum voor is, de beginnersvragen. Als het dáár gebeurt blijft de rest van het forum ook "schoon".
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Chatbox

Bericht door Floris »

De eerste week werd de chatbox gebruikt, maar daarna bestond het grootste deel van de berichtjes uit 'Hallo?' en 'Is er iemand?'.
Als er vragen werden gesteld, duurde het vaak meer dan een dag tot die beantwoord waren. Ik ben het met GvG eens dat een forum daarvoor een beter medium is.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plaats reactie