beperking opleggen

Suggesties of meldingen van problemen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Westdijk
Lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 december 2012
Locatie: Dichtbij de A-27
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

beperking opleggen

Bericht door Westdijk »

Het aangekondigde vertrek van FenixGoesEvil heeft me aan het denken gezet. Het irriteerde me niet dat hij jong en enthousiast is. Bijna iedereen zal zich de bezieling herinneren waarmee we ons op deze hobby storten. Als ik naar me zelf kijk dan kan ik slechts zeggen dat ik alles wilde en nog veel meer en het liefst meteen. Ik nam echter ook de tijd om me in te lezen, waardoor ik hard op de rem trapte, wat betreft mijn eigen wensen en ik mijn doelen ging bijstellen. Het is een feit dat er op het forum een heleboel informatie is te vinden.
Na deze lange inleiding is dan ook mijn vraag of er aan nieuwkomers geen grens moet worden gesteld aan de hoeveelheid berichten ze per dag mogen plaatsen. Slechts als een tijdelijke maatregel. Ik denk dat we mensen tegen zich zelf in bescherming moeten nemen om een overdaad aan berichten te plaatsen. Ik hoop, als deze maatregel tenminste technisch mogelijk en op instemming kan rekenen, op minder berichten, maar wel met een inhoud van een 'hogere' kwaliteit. Al ben ik me ervan bewust dat het laatste nogal denigrerend op de lezers kan overkomen. Het is niet als een persoonlijke aanval op wie dan ook bedoeld.
Gebruikersavatar
MichaelB
Lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 december 2012
Locatie: Geleen
Gender:
Leeftijd: 37

Re: beperking opleggen

Bericht door MichaelB »

Helemaal mee eens. Want ook nu zie je dat de berichten binnen stromen van FenixGoesEvil.
Ondanks dat zijn laatste bericht "ik zoek het zelf wel uit" is er nu weer een bericht over de houding van Messor sp.
Terwijl ook dit allemaal is terug te vinden en vaak genoeg naar de FAQ wordt verwezen.

Ikzelf durfde niet zomaar een bericht te plaatsen toen ik pas begon en typte het eerst even in in de zoekfunctie bv.
Daarom dat ik een soort van beperking wel terecht vind.
Lasius Niger
Myrmica Rubra
Messor Barbarus
Reticulitermes grassei
Lasius Flavus x 2
Formica Rufibarbis
Temnothorax nylanderi
Pheidole Pallidula
Nieuwste aanwinst: Diacamma Sp.
Gebruikersavatar
boboy123
Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 juli 2011
Gender:
Leeftijd: 25

Re: beperking opleggen

Bericht door boboy123 »

ik was in het begin ook erg enthousiast... maar ik snap wel dat het irriteert .
dus ik vind dit zeker ook geen slecht idee .
Lasius niger
Lasius flavius
Camponotus ligniperdus
Camponotus barbaricus
Messor barbarus
Pheidole palidula
Plaats reactie