Suggestie voor externe links.

Suggesties of meldingen van problemen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meander
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 104

Suggestie voor externe links.

Bericht door Meander »

Een suggestie voor links in topics:

Momenteel is het zo dat een externe link geopend wordt in hetzelfde venster als het forum.
Ik zou voor willen stellen om het zo in te stellen dat externe links altijd in een nieuw venster/tabblad geopend worden.

Op die manier blijft er altijd 1 venster open met het forum en is het een stuk makkelijker om terug te keren naar het forum.
Dominic
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 augustus 2015
Locatie: ZH
Gender:
Leeftijd: 39

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Dominic »

Volgens mij werkt (rechter) muisknop op de link en open in new tap ook prima.
2x Lasius Niger
1x Lasius Flavus
1x Messor Babarus
Gebruikersavatar
Meander
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 104

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Meander »

Dominic schreef:Volgens mij werkt (rechter) muisknop op de link en open in new tap ook prima.
Als je achter een PC zit wel.

Op een mobiel niet.
Gebruikersavatar
tempant
Lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 december 2013
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 40

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door tempant »

Op mobiel: link halve seconde (korter zelfs) aantikken en dan kiezen voor "open in new tab" ;)
Lasius niger • Lasius flavus • Lasius umbratus • Myrmica rubra
Gebruikersavatar
Meander
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 104

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Meander »

Jammer dat er geen admin reageert.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Floris »

Er was niet echt wat toe te voegen.
Het openen in een nieuw tabblad is onverwacht gedrag van een website en zou verwarring en frustratie veroorzaken.

De oplossing voor het beschreven probleem zou daarom vanuit de webbrowser moeten komen. Zo'n oplossing is al aangedragen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Meander
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 104

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Meander »

Floris schreef:Het openen in een nieuw tabblad is onverwacht gedrag van een website en zou verwarring en frustratie veroorzaken.
Daarover verschillen we dan van mening.
Het wordt op erg veel fora en websites juist als standaard gehanteerd, omdat het ook duidelijk maakt dat je hun website verlaat. Als je nu op een externe link klikt ben je helemaal weg van dit forum. Als je dan in bv een winkel terecht komt en je gaat daar wat rondkijken is het ene heel gedoe om terug te komen naar het forum.

Maar no problem, het was maar een voorstel :-)

Dank voor je reactie.
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Manimaner »

Ik snap het probleem niet helemaal. Zowel voor de pc als voor mobiel zijn er oplossingen aangedragen.
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Kegge »

Meander schreef: is het ene heel gedoe om terug te komen naar het forum.
Favorieten instellen?
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Gebruikersavatar
Meander
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 104

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Meander »

Het was niet mijn bedoeling om hier een hele discussie van te maken :-) En het is ook geen probleem hoor :-)

Ik (ik persoonlijk dus) vind het handig op zowel mobiel als achter de PC als een link naar een externe website in een nieuw tablad zou openen. Kwestie van smaak denk ik. De argumenten heb ik aangedragen.

Aangezien de admin het zo wel prima vind, zal het zo ook wel blijven. Is immers zijn forum ;-)

En ik weet heel goed dat er alternatieven zijn. Maar het blijven alternatieven voor wat ik (!) als logisch zie: Externe links in extern tabblad.
Lasius
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 januari 2016
Locatie: Groningen
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Suggestie voor externe links.

Bericht door Lasius »

Ik deel mijn mening wel even met Meander.
(Uiteraard niet om discussie te starten maar even ter verduidelijking van wat wij zien als hinder)

Als leek (ikzelf dus) is het erg leuk om hier op het forum rond te neuzen.
Men linkt in hun onderwerpen regelmatig door naar andere forums (ytong nest voorbeelden) of youtube filmpje.
Wat is nu het probleem op het moment van aanklikken. Nou je wordt weggesluisd van dit forum en dus ook van de pagina of beter gezegd reply die je op dat moment aan het lezen bent. Ja je kan de vorige knop gebruiken van je browser, maar dan moet je eerst weer scrollen naar waar je gebleven was en dat zie ik als hinderlijk. Ja de rechtsklik optie is een oplossing maar erg onpraktisch en ook niet waar je gelijk aan denkt.

Ook voor mij geld dat als de admins het prima vinden hoor je mij niet klagen, je jaagt bij bepaalde topics alleen wel de bezoeker weg van dit forum mocht men items gaan linken. Again just my two cents ;)
Plaats reactie