Upgrade AntForum

Algemene mededelingen aan de gebruikers van het forum
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Upgrade AntForum

Bericht door Floris »

Forum dit weekeinde niet beschikbaar!
Na sinds 2009 op de huidige versie van phpBB, de forumsoftware, gedraaid te hebben, zal het aankomend weekeinde, 1 en 2 augustus, dan eindelijk gaan gebeuren: AntForum krijgt een upgrade naar versie 3.1 van phpBB. Dat zal betekenen dat AntForum komend weekeinde niet of nauwelijks te gebruiken zal zijn.

Gelukkig ziet de site er daarna weer een stuk moderner uit, ook op telefoons en andere klein schermen. Een voorproefje:

Afbeelding

Om de upgrade goed te laten verlopen, hebben we ervoor gekozen om vooral de huidige functionaliteit over te zetten naar de nieuwe versie. Sommige functionaliteit zal (in eerste instantie) niet mee worden overgenomen. Sommige functionaliteit zal de weken erna pas weer terug worden toegevoegd, het kan dus zijn dat je in eerste instantie iets mist.
Met de upgrade zijn we wel voorbereid om later veel gemakkelijker functionaliteit toe te voegen.

Met dank aan de inhoudelijke aanmoediging van forumlid ruttydm.


Vraag en antwoord
  • Blijft het webadres van AntForum hetzelfde?
  • Ja, Antforum blijft bereikbaar via http://www.antforum.nl .
  • Moet ik mijn berichten en foto's opslaan?
  • Dat is niet nodig. Alle gebruikers, berichten en foto's blijven behouden
  • Kan ik na de upgrade gewoon inloggen?
  • Ja, als alles goed gaat kun je zondag gewoon inloggen op het nieuwe forum
  • Zal het forum sneller worden?
  • Naar verwachting niet.
  • Waarom doen jullie de upgrade in het weekeinde?
  • Omdat we doordeweeks werken.
  • Hoe lang gaat de upgrade duren?
  • Dat weet ik niet precies. Ik verwacht tegen onverwachte problemen aan te lopen.
  • Komt er een chatfunctie?
  • Misschien ;)
Vragen en opmerkingen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plaats reactie