gezamelijke veldtocht

Onderwerpen die niet behoren tot de categoriën hierboven
Plaats reactie
neverbeam
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 april 2016
Locatie: veenendaal
Gender:
Leeftijd: 27

gezamelijke veldtocht

Bericht door neverbeam »

Beste mierenfanaten,

Nu de mieren langzaam aan het ontaken zijn uit hun winterslaap leek het mij leuk om eens een veldtocht met andere mieren enthousiastelingen te maken. Zelf op pad door de wijk of in het bos is vaak wel leuk maar als je het met iemand ander kan delen is het toch toffer. Daarbij komt ook kijken dat andere mensen je echt aanstaren als je alleen op de grond zit om die beestjes te bekijken (akward). Ik heb wel een beetje verstand van verschillende soorten maar ook niet heel veel kennis. Het maakt me dus ook niet heel veel uit als je zelf ook niet heel veel soorten kent (Als je veel weet is het natuurlijk top), het gaat uiteindelijk om de toffe activiteit :P
Ik zou graag een dag(deel) excursie met iemand willen doen ergens in de aankomende maanden. Ik woon zelf in Veenendaal, dus zijn er mensen die hier ongeveer in de buurt wonen. Ik kan wel met de trein reizen en max 1 uur reistijd is voor mij goed te doen.
Als je intresse hebt, PM me even of laat een bericht achter hier.
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Elan »

Ik hoop zelf binnenkort (druk druk) er weer op uit te kunnen om foto's te maken en wellicht wat Temnothorax te verzamelen. Qua foto's moet ik nodig wat doen aan mijn assortiment Formica.

Meer mensen meer beter. Waarschijnlijk regio Rhenen (daar heb ik Temno hotspot)/Wageningen (bossen of uiterwaarden)/Ede(bos/heide).
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Oeh! Dat klinkt leuk. Ik probeer ook wel eens een macrofoto te maken, maar ik bak er niet veel van.

De laatste week van april en de eerste week van mei heb ik vakantie, dan heb ik wel tijd!
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Elan »

We vinden vast wel een goed moment voor zoiets. En wat foto's betreft - als het lekker weer is ben ik elk moment dat ik vrij kan maken wel buiten, iedereen mag altijd aansluiten!
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Other »

Ik woon echt aan de verkeerde kant van het land! :(
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Ik woon net zo ver van Wageningen als jij hoor, Other! :)
neverbeam
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 april 2016
Locatie: veenendaal
Gender:
Leeftijd: 27

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door neverbeam »

Ja ik dacht, ik begin maar een post want anders komt er van samenkomen nooit echt wat. Wageningen is voor mij om de hoek dus dat komt super uit. Met dit soort dingen is het vaak wel, als je geen datum prikt dan komt het er ook niet van :P
Wat dachten jullie van 29 of 30 april?
Ik pm je me ook wel even wat contactgegeven, mocht je er ooit op uit gaan Elan dan heb ik wel intresse om mee te gaan. Helaas is me camera nog wel brak ( wacht nog altijd op het moment tot me telefoon kapot gaat om een nieuwe te kopen)
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Elan »

Cool cool, ik durf nog niks concreets te zeggen over dat weekend, maar ik denk dat zondag de 30e voor mij wel een optie zou kunnen zijn. Mochten we dat met meer personen willen doen hoeft het niet per se in deze regio natuurlijk.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Jawel! Mooie bossen daar, en in het midden van het land. Ik ben voor.

Ik ga ook kijken of ik de 30e vrij kan houden, moet volgens mij kunnen.
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Other »

GvG schreef:Ik woon net zo ver van Wageningen als jij hoor, Other! :)
Offtopic: Da bedoel ik, had ik met jou mee kunnen rijden ;)
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Offtopic: Haha... en dan met die natte hond in de auto zeker? :P
Gebruikersavatar
iasimov
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 november 2010
Locatie: Nijmegen
Gender:

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door iasimov »

Ik zou in elk ander weekend dan 28-30 april kunnen..
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Elan »

Het lijkt op zondag nog wel mooi-ig weer te worden. In ieder geval het beste van de week.

Ik zal het al wat definitiever in de agenda zetten!

Locatievoorstel: een rondje lopen in de buurt van het Veluwe Natuurcentrum. Volgens mij makkelijk bereikbaar, parkeerplekken aanwezig. Eventueel carpoolen vanaf Ede-Wageningen.
Later in de week zal ik nog even een proefrondje lopen, kijken of ik al wat leuke mieren kan spotten.

Wie is het hiermee eens? GvG, neverbeam, Other misschien?
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Klinkt goed!
neverbeam
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 april 2016
Locatie: veenendaal
Gender:
Leeftijd: 27

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door neverbeam »

Klinkt als een plan!
Zullen we dan afspreken om een uur of 11?
Als ik mee kan rijden vanuit ede wageningen zou dat top zijn, anders kom ik op de fiets.
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Elan »

neverbeam schreef:Zullen we dan afspreken om een uur of 11?

Ik vind alles best. *kijkt naar mensen die van verder moeten komen :? *
Antario
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 januari 2017
Gender:

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Antario »

deze komt voor mij niet uit maar als we er nog eentje zouden organiseren later in het voorjaar ga ik zeker mee. (beetje timen met bruidsvluchten :D?)
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Elan »

Gistermiddag heb ik een heel snel rondje gewandeld in de buurt van de voorgestelde lokatie. Het is een mooie mix van gebieden en ik ben al wat leuke diversiteit aan mieren tegen gekomen. Helaas (nog) geen bosmier, maar wie weet als het zondag warmer is!
Momenteel staat de teller op Formica (fusca?), Lasius, Temnothorax, Myrmica. Van de laatste heb ik onder een plotselinge steen een subcolonie met 1 gyne weten op te scoopen - voor mij een primeur 8-)

Conclusie, van mij mag het hier doorgaan!
neverbeam
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 april 2016
Locatie: veenendaal
Gender:
Leeftijd: 27

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door neverbeam »

De weersvoorspelling ziet er ook zeer goed uit voor aankomende zondag, dus ik ben ook voorstander
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Ik ben er zeker bij! Het weer lijkt mooi te worden!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Ga we met zn drieën? Ik zou wel wat vroeger willen. Volgens de weersvoorspellingen wordt de ochtend zonnig, dat zou mooie activiteit bij de rode bosmieren kunnen opleveren. Neverbeam, ik kan je wel oppikken op Ede-Wageningen. Woon je daar, of kom je met de trein?

EDIT: Ik zie dat je in Veenendaal woont. Dat ligt niet veel meer uit de weg dan station Ede-Wageningen. Ik kan je ook thuis oppikken als je wilt. Tenzij Elan ook met de trein komt, dan kan ik jullie eventueel allebei oppikken op Ede-Wageningen.
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Elan »

Het lijkt er inderdaad op dat we maar met z'n drietjes gaan zijn, maar dat mag de pret vast niet drukken!

Qua tijd vind ik alles prima, wat wil je voorstellen... 10u, 9u?

Ik kom met eigen vervoer en kan evt ook langs station Ede-Wageningen, maar als jullie er samen uitkomen om via Veenendaal te gaan dan ga ik direct naar het Natuurcentrum.

Nog even een auto-tip: zorg voor goede navigatie, want het is een beetje een onopvallende ingang naar een bossig bad, direct aan een 80 weg. 'S ochtends zal het wel meevallen, maar als het druk is is dat wat lastig afslaan. Helpt ook niet dat er 50m eerder nog een (doodlopende) ingang lijkt te zijn. Succes ;)
natuurcentrum.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door Mika »

Ziet er wel goed mierengebied uit. Ik denk dat de temperatuur het wel zal doen tegenvallen.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
RicardoR
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 juni 2016
Locatie: Spijkenisse
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door RicardoR »

Jammer dat het voor mij onmogelijk is om daar te komen met het OV. Anders had het mij ook leuk geleken :)
Helemaal op een zondag is het onbegonnen werk om daar rond 9 uur al te staan.

Na het nagechecked te hebben, zou het mogelijk kunnen zijn om half 11 op Ede-wageningen te staan. Maar goed... dan schop ik heel jullie strakke planning in de war
neverbeam
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 april 2016
Locatie: veenendaal
Gender:
Leeftijd: 27

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door neverbeam »

9 uur is voor mij best oke.
@GvG Mij lijkt het het handigst om dan af te spreken bij de mac / carpoolplaats van veenendaal. Je hoeft dan namelijk niet heel Veenendaal door omdat dit aan de snelweg ligt. Ik hier zal hier een kwartier voor de afgesproken tijd in ede zijn.
zie link:
https://www.google.nl/maps/place/Carpoo ... d5.5573373

Ik vind het overigens ook geen probleem om tot half 11 te wachten.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door GvG »

Goed idee!
9 uur lijkt me een mooi streven. Laten we per PB even nummers uitwisselen. Dan stuur ik een appje als ik vertrek van huis, ik moet ruim een uur rijden, dus dan weet je ongeveer hoe laat ik er ben.

@Elan: Duidelijke aanwijzing, nice! Maar wat voer ik in op de navigatie? Het adres van het bezoekerscentrum?
@Ricardo: inderdaad jammer! Spijkenisse ligt ook niet bepaald op de route! :)
bunyan
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 oktober 2016
Gender:

Re: gezamelijke veldtocht

Bericht door bunyan »

neverbeam schreef:Beste mierenfanaten,

Nu de mieren langzaam aan het ontaken zijn uit hun winterslaap leek het mij leuk om eens een veldtocht met andere mieren enthousiastelingen te maken. Zelf op pad door de wijk of in het bos is vaak wel leuk maar als je het met iemand ander kan delen is het toch toffer. Daarbij komt ook kijken dat andere mensen je echt aanstaren als je alleen op de grond zit om die beestjes te bekijken (akward). Ik heb wel een beetje verstand van verschillende soorten maar ook niet heel veel kennis. Het maakt me dus ook niet heel veel uit als je zelf ook niet heel veel soorten kent (Als je veel weet is het natuurlijk top), het gaat uiteindelijk om de toffe activiteit :P
Ik zou graag een dag(deel) excursie met iemand willen doen ergens in de aankomende maanden. Ik woon zelf in Veenendaal, dus zijn er mensen die hier ongeveer in de buurt wonen. Ik kan wel met de trein reizen en max 1 uur reistijd is voor mij goed te doen.
Als je intresse hebt, PM me even of laat een bericht achter hier.
Ik woon in Leiden, ongeveer 1 uur en 8 minuten van jou vandaag zo te zien, er zijn waar ik woon grote weilanden en het koninklijk landgoed De Horsten, een nogal groot bos. Laat maar weten of je geëiterresseert zou zijn! (Andere mensen zijn natuurlijk ook welkom)
Plaats reactie