Haagse duinen.

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
Antjohn67
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 april 2016

Haagse duinen.

Bericht door Antjohn67 »

Hallo forumgenoten,

Ik woon in Den Haag niet ver bij de duinen uit de buurt.
Nu vraag ik me af of je daar interessante soorten kan vinden ?

Ik heb ergens gelezen dat je daar verwanten aan de bosmier kan vinden, alleen deze soort bijt ook maar omdat hun kaken minder goed ontwikkeld is bijten ze niet door de huid heen.

En vraag me dus ook af of er nog andere interessante soorten rond lopen?

Met vriendelijke groet,

John
MorbidMike
Lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 11 juli 2009
Locatie: Leiden, Zuid-Holland
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Haagse duinen.

Bericht door MorbidMike »

Ik zou zeggen, ga er zelf kijken ;) van wat ik op internet kan vinden komt Formica sanguinea nagenoeg niet voor in kunstduinen, maar Formica fusca bijvoorbeeld wel.
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Haagse duinen.

Bericht door Kegge »

Antjohn67 schreef:Hallo forumgenoten,

Ik woon in Den Haag niet ver bij de duinen uit de buurt.
Nu vraag ik me af of je daar interessante soorten kan vinden ?

Ik heb ergens gelezen dat je daar verwanten aan de bosmier kan vinden, alleen deze soort bijt ook maar omdat hun kaken minder goed ontwikkeld is bijten ze niet door de huid heen.

En vraag me dus ook af of er nog andere interessante soorten rond lopen?

Met vriendelijke groet,

John
Hoi John,

Ik woon ook in Den Haag en dicht bij de duinen. Je kan allerlei soorten vinden in de duinen. Zelf heb ik moeite met determineren, maar heb zeker de Lasius fuliginosus ( glanzende houtmier ) gevonden als ook Lasius niger en Tetramorium caespitum. Het leukste is om zelf op pad te gaan en op een rustig plekje te gaan zitten. Dan kom je vanzelf mieren tegen.

Misschien is het een idee om eens samen op pad te gaan?
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Antjohn67
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 april 2016

Re: Haagse duinen.

Bericht door Antjohn67 »

Hallo Kegge,

Ik zelf ben pas 2 maanden bezig met deze interessante en leuke hobby,dus het determineren heb ik al helemaal geen kaas van gegeten :)
Maar ik vind het een leuk idee,altijd interresant om met mensen te praten met de zelfde hobby.

Misschien dat we volgende maand wat kunnen afspreken wanneer er bruidsvluchten zijn,kan ik misschien gelijk wat Lasius niger koningingen vangen.
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Haagse duinen.

Bericht door Kegge »

Antjohn67 schreef:Hallo Kegge,

Ik zelf ben pas 2 maanden bezig met deze interessante en leuke hobby,dus het determineren heb ik al helemaal geen kaas van gegeten :)
Maar ik vind het een leuk idee,altijd interresant om met mensen te praten met de zelfde hobby.

Misschien dat we volgende maand wat kunnen afspreken wanneer er bruidsvluchten zijn,kan ik misschien gelijk wat Lasius niger koningingen vangen.
We houden contact.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Antjohn67
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 april 2016

Re: Haagse duinen.

Bericht door Antjohn67 »

Kegge schreef:
Antjohn67 schreef:Hallo Kegge,

Ik zelf ben pas 2 maanden bezig met deze interessante en leuke hobby,dus het determineren heb ik al helemaal geen kaas van gegeten :)
Maar ik vind het een leuk idee,altijd interresant om met mensen te praten met de zelfde hobby.

Misschien dat we volgende maand wat kunnen afspreken wanneer er bruidsvluchten zijn,kan ik misschien gelijk wat Lasius niger koningingen vangen.
We houden contact.
Is goed.
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Haagse duinen.

Bericht door Hessel »

Je hebt hier in de duinen van bergen ook gewoon mierenhopen. Dus zal vast wel wat te vinden wezen ;)
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Plaats reactie