Vakantie

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
Gewoondion
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 juli 2017
Locatie: Sneek
Gender:
Leeftijd: 20

Vakantie

Bericht door Gewoondion »

Ik ga 2.5 weken op vakantie, maar ik weet niet wat ik met mijn kolonie moet doen. Ik heb nu 3 werksters, wat moet ik nu doen met voeren?
Hoi
Gebruikersavatar
Paarsemier
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Vakantie

Bericht door Paarsemier »

Ik neem aan dat je ze in een opstelling met een reageerbuisje en misschien een bakje als buitenwereld hebt. Als er nog water in het reageerbuisje zit komt het helemaal goed. Het is wel beter om ervoor te zorgen dat ze suikerwater tot hun beschikking hebben, bij suikerwater moet je erop passen dat het niet gaat schimmelen maar als je 2.5 week weg gaat komt dat denk ik wel goed. Je kan er nog een fruitvliegje bijdoen voor het broed en dan kan de kolonie (en jij) lekker 2.5 week ontspannen :D

Hier zijn trouwens al wel meer topics over gemaakt. Volgende keer kun je die eerst even checken voordat je er zelf een maakt ;)
1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
Gewoondion
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 juli 2017
Locatie: Sneek
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Vakantie

Bericht door Gewoondion »

Ik heb inderdaad een reageerbuisje met een bakje als buitenwereld, en ik heb een reageerbuisje met suikerwater dat afgesloten is met een watje. Is dit goed zo?, en hoe zit het met honingdauw?
Paarsemier schreef:
Hier zijn trouwens al wel meer topics over gemaakt. Volgende keer kun je die eerst even checken voordat je er zelf een maakt ;)
Sorry niet goed gekeken
Hoi
Gebruikersavatar
Paarsemier
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Vakantie

Bericht door Paarsemier »

Gewoondion schreef:
Paarsemier schreef:
Hier zijn trouwens al wel meer topics over gemaakt. Volgende keer kun je die eerst even checken voordat je er zelf een maakt ;)
Sorry niet goed gekeken
Geen probleem. Weet je het voor de volgende keer :D

Honingdauw kan in principe wel maar dat gaat heel snel schimmelen. Het best kan je ze alleen wat suikerwater en (als ze het aannemen) een fruitvliegje geven en dan komt het helemaal goed. Honingdauw kan ook na de vakantie nog ;)
1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
Gewoondion
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 juli 2017
Locatie: Sneek
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Vakantie

Bericht door Gewoondion »

Oke dan geef ik ze na de vakantie wel wat honingdauw :D
Hoi
Plaats reactie