Diacamma splitsing?

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
Antlucky
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 juni 2016
Gender:
Leeftijd: 20

Diacamma splitsing?

Bericht door Antlucky »

Hallo,
Ik heb de afgelopen week een viertal dode werksters uit mijn bak gevist... ik heb gezien dat één van deze diacamma werksters erg agresief was en daarna dood ging of werd gedood. Over de rest van de dode werksters heb ik geen info. Mijn diacamma doet de laatste dagen erg raar. Zo bijten ze soms op mos en staan dan 5 minuten stil. Ook comuniceren sommige werksters extreem met elkaar, en dan bewegen de voelsprieten alle kanten op! Nu zie ik dat er een werkster rond loopt die enorm dik is en er niet normaal uit ziet. Zou dit de gamergate kunnen zijn? Zou dit een splitsing kunnen zijn? Of wat zou hier aan de hand zijn? Ik hoop snel antwoord te krijgen, want ik denk dat hier anders sirieuze problemen kunnen ontstaan!
A780F12F-3053-4A5A-8C7F-CAC0DD4D5973.jpeg
6B8012A3-E87C-4E7E-9C01-A15CF3DB9202.jpeg
B824E842-F880-4E54-AD88-B75A1EC2EB25.jpeg
Foto’s van de vermoedelijke gamergate en van de dode werksters zijn hierboven te zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lasius niger
Camponotus cruentatus
Camponotus pseudoirritans
Diacamma rugosum
Crematogaster osakensis

De natuur haast zich niet, maar toch is alles af.
Gebruikersavatar
RicardoR
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 juni 2016
Locatie: Spijkenisse
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Diacamma splitsing?

Bericht door RicardoR »

Dit zou een gevecht kunnen zijn om dominantie. Het kan zijn dat de huidige gamergate als inferieur wordt beschouwd en daarom deze gevechten uitbreken.
Deze schouwspellen kunnen zo fanatiek zijn, dat de dood van de werkster of gamergate daarop volgt.

Voor nu zou ik ze in de gaten houden, want meer dan dat kun je niet doen.
De tijd zal leren of deze kolonie een langer leven is beschoren...
Plaats reactie