HELP!

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darsstar
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 juni 2016
Locatie: Alkmaar, Noord-Holland
Gender:
Leeftijd: 31

HELP!

Bericht door Darsstar »

Sinds 14 juni heb ik een messor kolonie van ongeveer 20-30 stuks die ik in een reageerbuisje heb. Maar nu heb ik sinds de laatste twee weken al 3 doden mieren moeten opruimen die in het buiten verblijf lagen. Is dit normaal? Ik heb eigenlijk geen idee hoelang een werkster leeft? In het nest zelf zijn wel veel eitjes te vinden. Bijgevoegd een foto van mijn setup.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ProXi
Lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle (OV)
Gender:
Leeftijd: 41

Re: HELP!

Bericht door ProXi »

Mogelijk zijn het de eerste generatie mieren die sterven van ouderdom. Die leven meestal wat korter. Drie dode mieren in 2 weken is niet zoveel. Maar het is wel belangrijk dat er snel nieuwe bijkomen, zodat je koningin niet alleen komt te staan. Zijn er nieuwe werksters op komst?
RJ
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 maart 2016
Gender:
Leeftijd: 33

Re: HELP!

Bericht door RJ »

Bij mij is er ook een weekje geweest dat er 2/3 mieren storven nu gisteren een media die stierf.. dat waren naar mijn mening ook de eerste werksters en die sterven sowieso sneller.. nu ligt er bij mij echt een ontiegelijke berg broed :):)!
Met vriendelijke groet,
RJ


1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: HELP!

Bericht door Mika »

Deze opstelling, met isolerend hout boven een stralend warmtematje, lijkt niet echt doordacht.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Darsstar
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 juni 2016
Locatie: Alkmaar, Noord-Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: HELP!

Bericht door Darsstar »

Er zijn wel veel nieuwe mieren op komst! Ik had zelf ook het idee dat het de eerste mieren waren, bedankt voor de bevestiging :) Mika heb je eventueel nog tips om mijn opstelling te verbeteren? Ik ben bang als ik het buisje direct op het matje plaats dat het dan te warm wordt in het buisje zelf.
Plaats reactie