Myrmica rubra verhuizen

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Wigchert
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 juli 2017
Gender:

Myrmica rubra verhuizen

Bericht door Wigchert »

Hey!

Vandaag toch maar aangemeld op het AntForum aangezien ik een tijdje terug ook met mieren zit :)
Al een paar maanden heb ik een kolonie Lasius niger en deze doen het erg goed. Sinds vorige week heb ik een nieuwe kolonie erbij, 100-200 Myrmica rubra (heb het precieze aantal nog niet kunnen zien).

Deze nieuwe mieren kwamen in een klein doosje met een hoop mos, het broed kan ik onderin zien zitten dus dat is allemaal in orde. Ik probeer nu de mieren te verhuizen naar een nieuw nest (acryl en is goed vochtig) maar tot nu toe maken ze weinig aanstalten om te verhuizen. Normaal zou ik dat geen probleem vinden, mieren houden vereist nu eenmaal geduld! Maar ik zie dat er steeds mieren dood gaan, in 1 week heb ik al ±6 dode mieren gezien. Moet ik me hier zorgen om maken of is dit normaal voor een kolonie van dit formaat? Kan het komen door de stress van het versturen?

Het bakje met het nest en mos heb ik overigens geen water gegeven in de hoop dat ze verhuizen naar het vochtige nest. Wel eten ze de fruitvliegjes, krekels en is er voldoende suikerwater waar ze behoorlijk van eten.
Laatst gewijzigd door Wigchert op 04 jul 2017, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 37

Re: Myrmica rubra verhuizen

Bericht door Elan »

Ik zou me om dode mieren geen zorgen maken. Het klinkt als een Myrmica kolonie die opgegraven is, dus dan zul je werksters van allerlei leeftijden en gezondheid hebben.
Plaats reactie