lasius flavus gevangen

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Jvhlasius
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 augustus 2017
Gender:

lasius flavus gevangen

Bericht door Jvhlasius »

Hallo, ik heb vandaag een lasius flavus koningin gevangen en een deel van de kolonie (20 tal werksters) ook meegepakt. Ik heb een gips nest waarin ik ze wil laten leven. De koningin zit in een reageerbuisje met water en een watje. Nu is mijn vraag moet ik de koningin in het buisje laten of met de andere in het gipsnest plaatsen?
Alvast Bedankt
antsutopia
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 september 2016
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: lasius flavus gevangen

Bericht door antsutopia »

Ik zou ze nog een paar maanden ik het buisje laten totdat er wat meer werksters zijn. Afhankelijk van de grote van je nest zou ik ze pas verhuizen als je zeker bent dat ze het nestdeel kunnen onderhouden.
M. barbarus | C. diversa | C. singularis | P. dives | L. niger | L. Emarginatus | cataglyphis nodus
YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCUP7tA ... NXMM2c6AWg
Bekijk ook mijn --> Instagram --> antsutopia <-- voor mooie foto en videos
Jvhlasius
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 augustus 2017
Gender:

Re: lasius flavus gevangen

Bericht door Jvhlasius »

Ja het nest is niet zo groot (voor ongeveer 200 mieren) dus ik wacht wel tot er meer werksters zijn, bedankt!
Jvhlasius
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 augustus 2017
Gender:

Re: lasius flavus gevangen

Bericht door Jvhlasius »

En de andere werksters (stuk of 20 die al van dekoningin waren) terug plaatsen of in het formicarium plaatsen... nu of ook wachten? Of kan het plaatsen in het formicarium niet i.v.m. de nestgeur van koningin de nieuwe werksters? Sorry voor de vele vragen (nieuwe kolonie geen ervaring met deze soort) Alvast bedankt!
antsutopia
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 september 2016
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: lasius flavus gevangen

Bericht door antsutopia »

Als de mieren al van de koningin zijn doe deze dan weer terug bij haar. De mieren zullen haar en het broed verzorgen. De gyne (koningin) zal niet zoveel reserve hebben als 1 die net haar bruidsvlucht heeft gehad. Plaats de gyne met de werksters in een buitenwereld (arena) en zorg ervoor dat ze een reageerbuisje heeft met waterreservoir dit zullen ze gebruiken als nest
M. barbarus | C. diversa | C. singularis | P. dives | L. niger | L. Emarginatus | cataglyphis nodus
YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCUP7tA ... NXMM2c6AWg
Bekijk ook mijn --> Instagram --> antsutopia <-- voor mooie foto en videos
Plaats reactie