Pheidole pallidula

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
jaty
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 augustus 2017
Gender:

Pheidole pallidula

Bericht door jaty »

Hoi,

ik ben nu een maandje bezig met het houden van mieren, heb veel informatie daarvoor opgezocht en tot nu toe gaat alles goed, nu de winterslaap komt wil ik toch wel een soort hebben dat ik ook iets in de winter heb om van te genieten, en wilde voordat ik begon al de Pheidole pallidula. (ik weet niet of dit op dit onderwerp of het "gezocht onderwerk moest) maar ik wil nu een Pheidole pallidula kolonie kopen. weet iemand een site waar het voor een goeie prijs te kopen is want ik vind persoonlijk mierenboerderij iets te duur. en als iemand nog advies heeft als ze een ander soort weten wat geen winterslaap heeft, soldaten heeft, en niet te duur is hoor ik het graag!

groetjes danny
1x Lasius niger gyne met 12 werksters
1x Lasius flavus gyne met 3 werksters
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Hessel »

Bij ants kalytta kun je ze kopen voor 20 euro, maar wel goed in de gaten houden want ze zijn soms in een uur al uitverkocht
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Trimpy
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 oktober 2016
Gender:

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Trimpy »

Bij antstore zijn ze ook te koop. Heb die van mij daar ook 2 maanden geleden gekocht en ze zijn nu al de grootste kolonie die ik heb.
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Hessel »

Onthou wel dat pheidole pallidula heel snel groeit, net als alle pheidole soorten, maar ook hele grote aantallen bereikt tot de kolonie volwassen is in tegenstelling tot een groot deel van andere pheidole soorten!
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
jaty
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 augustus 2017
Gender:

Re: Pheidole pallidula

Bericht door jaty »

bedankt voor jullie reacties! en ik ben daarvan op de hoogte maar daar zal ik op voorbereid zijn! bedankt voor de tip ;)
1x Lasius niger gyne met 12 werksters
1x Lasius flavus gyne met 3 werksters
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Hessel »

Top!
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Plaats reactie