Mijn Pheidole Pallidula werksters gaan één voor één dood!

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Dahubster
Lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 oktober 2017
Gender:
Leeftijd: 44

Mijn Pheidole Pallidula werksters gaan één voor één dood!

Bericht door Dahubster »

Hi,

ik heb een drietal weken geleden een kleine kolonie Pheidole Pallidula (1 koningin en een kleine 20 werksters) aangeschaft. Ik heb er bewust voor gekozen om ze klein aan te kopen, zodat ik de hele ontwikkeling kan meemaken van een nietig hoopje mieren tot een enorm leger :)

Ik heb vroeger ook L. Niger en M. Rubra gehouden, dus ik ben niet echt een prille beginner. Dus ik weet wel een klein beetje waar ik mee bezig ben. Ook heb ik een goede wetenschappelijke kennis wat betreft mieren.

Maar, ik zit een beetje met de handen in het haar wat betreft mijn nieuwe aanwinst. De werksters gaan namelijk aan een zeer snel tempo één voor één dood, en er komen geen bij. De kolonie van om en bij de 20 werksters is nu geslinkt tot een kleine 10 individuen)

Ik hoopte misschien via dit forum wat tips te kunnen sprokkelen om me de juiste richting in te laten gaan.

Wat betreft het nest :

Ze zitten nog steeds in een testtube (ik heb ze wel laten verhuizen van hun originele testtube, want er kwam enorm veel schimmel op het watje te zitten, en de mieren gingen er niet meer aan hangen, wat voor mij een teken was dat ik ze moest verhuizen)
De testtube zit in een outworld van 20 op 10 , waar ze vrij in kunnen. Beveiliging is geen probleem, daar ze nog niet eens proberen hoger te komen dan 1cm. Bovendien is de escape preventie wel in orde.
De outworld rust op een hitte matje, dat zorgt voor een constante temperatuur van +-25° (gemeten vlak naast de testtube, op de plek waar de mieren zitten)