Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
maxkoopman
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 juli 2013
Locatie: Baarn
Gender:
Leeftijd: 23

Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door maxkoopman »

Ik heb vier vragen voor ik mijn eerste kolonie ga starten

1. Waar kan ik sites vinden voor mieren want ik zoek al lang en ik heb alleen http://www.mierenboerderij.nl

2. Ik wil misschien wel de lavius flavius maar dat lijkt mij nog veel cooler als er wortelluizen bij zitten maar ik me rot gezocht maar op de site kan ik niks vinden als iemand ze heeft oreert hoe ik ze kan krijgen bedankt

3. Ik wil echt geen gipsen bak maar wel een kolonie wat kan ik dan het beste nemen.
Laatst gewijzigd door maxkoopman op 27 jul 2013, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thyxar
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 mei 2013
Locatie: Geraardsbergen
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door Thyxar »

1. http://www.antstore.net/ is zeer betrouwbaar.
2. Ik heb geen idee waar je die kan kopen maar ik weet wel dat je ze gewoon kan opgraven uit een Lasius flavus nest. Deze beestjes zuigen aan de wortels van planten. Dus je bent verplicht planten toe te voegen in je buitenwereld. De mieren zullen hoogst waarschijnlijk verhuizen naar de aarde (of waar de planten ook in mogen zitten) en de wortelluizen. Ik denk dus dat het zéér moeilijk is voor een beginneling een observeerbaar nest te maken van Lasius flavus met wortelluizen. Tenzij het jou niet stoort dat je gewoon een bak met aarde houd waarin je de mieren niet kan bezichtigen.
3. Als je een kleine kolonie koopt dan zitten ze het best in een proefbuisje met een watje en waterreservoir. Geen te groot nest!
4. Ik snap je vraag niet maar je kan wel héél véél informatie terugvinden op de fora.
Voske
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 april 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door Voske »

Ik vraag me af of je dan al wel op zen minst moeite hebt gedaan een deeltje van het forum te lezen. Sites kan je makkelijk vinden Antshop bijvoorbeeld. Op 3. : Je kan een buizennest maken (Op het forum vermeld..).
4. Zeg alsje blieft niet!!!! KAN JE OP DE SITE VINDEN
Zoals ik ergens anders ook al heb gelezen, dit kan vriendelijker maar ook als je gewoon eens een beetje moeite doet een deeltje van het forum te lezen moet je dit er ook niet bijzetten.
salamalfayed
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 12 december 2010
Locatie: Apeldoorn (Gelderland)
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door salamalfayed »

maxkoopman schreef:Ik heb vier vragen voor ik mijn eerste kolonie ga starten

1. Waar kan ik sites vinden voor mieren want ik zoek al lang en ik heb alleen http://www.mierenboerderij.nl

2. Ik wil misschien wel de lavius flavius maar dat lijkt mij nog veel cooler als er wortelluizen bij zitten maar ik me rot gezocht maar op de site kan ik niks vinden als iemand ze heeft oreert hoe ik ze kan krijgen bedankt

3. Ik wil echt geen gipsen bak maar wel een kolonie wat kan ik dan het beste nemen.

4. Zeg alsje blieft niet!!!! KAN JE OP DE SITE VINDEN
Vraag 1: er is een heel gedeelte van dit forum waar allemaal sites op staan. Dus toch eerst verder lezen!
Vraag2: uitgraven bij een grasveld is je enige optie.
Vraag 3: ytong/zand/buizen/acryl/kurk zijn mogelijkheden. Maar wat wil je? Zichtbaarheid, natuurlijke omgeving.
Vraag 4: domme opmerking als je zulke vragen gaat stellen. Nou zadel je ons op met vragen die AL LANG gesteld zijn!
Acromyrmex octospinosus
V&O viewtopic.php?f=31&t=11916&p=87635#p87635
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
maxkoopman
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 juli 2013
Locatie: Baarn
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door maxkoopman »

Sorry kan geen duits:(
bz12
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 juni 2013
Locatie: vilvoorde belgie
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door bz12 »

Dan kan je de pagina toch gwn verttalen slimme :|
Als ik je op een of andere manier geholpen heb geef alsjeblief een goed reputatiepunt.
maxkoopman
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 juli 2013
Locatie: Baarn
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door maxkoopman »

ik zou niet weten hoe
salamalfayed
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 12 december 2010
Locatie: Apeldoorn (Gelderland)
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door salamalfayed »

maxkoopman schreef:Sorry kan geen duits:(
Dan is er alleen mierenboerderij.nl de rest is in Duits/Engels/Italiaans/Spaans.

Met google kun je sites vertalen.

Welke soort zou je willen en wat is je budget?
Acromyrmex octospinosus
V&O viewtopic.php?f=31&t=11916&p=87635#p87635
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
maxkoopman
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 juli 2013
Locatie: Baarn
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door maxkoopman »

Mijn budget licht heel hoog en ik wil graag een messor barbarus en een bak met een slag naar gipsboerderij. :D
Weet jij nog ding ik heb al dingen opgezocht en ik heb een bak een gipsboederij mieren gevonden kan aan eten komen.
Allen hoe doe je zoiets met een slangetje door het glas en hoe hou je het op tempratuur?
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door Floris »

maxkoopman schreef:Mijn budget licht heel hoog en ik wil graag een messor barbarus en een bak met een slag naar gipsboerderij. :D
Voor een beginnende kolonie is een gipsnest te groot. Begin met een reageerbuisje.
Allen hoe doe je zoiets met een slangetje door het glas en hoe hou je het op temperatuur?
Heb je een foto van het gipsnest dat je op het oog hebt? Constructies met slangetjes zijn meestal niet handig.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
maxkoopman
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 juli 2013
Locatie: Baarn
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door maxkoopman »

dankje maar hoe hou je je bak warm en moet je een ytong maken of kun je die ergens kopen
Gebruikersavatar
ricardovdh
Lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 april 2011
Locatie: utrecht, vleuten
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door ricardovdh »

Je kunt je bak warm houden doormiddel van een warmtematje.
3x lasius flavus.
5x lasius umbratus.
6x lasius niger.
1x Messor barbarus.

De vraag des levens is: Gaan we door of slaan we af? Maar voor mij als visser is het: Slaan we door of gaan we af?
Wie geen vlieg kwaad doet is gewoon te traag.
bz12
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 juni 2013
Locatie: vilvoorde belgie
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Sites nodig voor veel verschilende mierensoorten

Bericht door bz12 »

je kan alles kant en klaar kopen naar mijn mening is zelf maken leuker dan kan je het naar je eigen stijl maken. Je hebt een warmtematje nodig om te verwarmen
Als ik je op een of andere manier geholpen heb geef alsjeblief een goed reputatiepunt.
Plaats reactie