Mierenbenodigdheden

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Mierenbenodigdheden

Bericht door Mika »

Er is een aantal werktuigen en benodigdheden, dat handig is om te hebben als je mieren houdt, maar het kan af en toe moelijk zijn om deze zaken te vinden. Ik zal hier op een rijtje zetten hoe ik aan allerlei materiaal geraak.

Pincetten
Speciale Leonardpincetten, om de mieren niet te verwonden, koop ik bij Vermandel in Hulst. Die stond normaal gezien ook op de beurs.

Grotere pincetten koop ik bij een zaak van medisch en paramedisch materiaal, VF Medicals.

Chirurgische mesjes of schaartjes om kakkerlakken door te snijden, spuiten, naalden en plastic buisjes haal ik ook bij VF Medicals.

Alcohol 70% haal ik bij de apotheek. Talk ook bij de apotheek, of in de supermarkt.

Warmtematten en allerlei buitenwerelden en transportbakjes koop ik bij Ter.nl, evenals porseleinen lampenhouders. Blijkbaar komt http://www.terramania.nl tegenwoordig goedkoper uit.

Glas laat ik snijden bij de Brico, en Ytong en gips haal ik ook daar, of bij de Hubo, of Gamma, de doe-het-zelfzaak. Plastic overloopbuisjes haal ik daar ook, evenals de rest van mijn gereedschap, zoals boren en dergelijke. Dat spreekt voor zich...

Marmerbeitels gebruik ik ook voor het bewerken van Ytong, maar die zijn niet noodzakelijk.

Bij Antstore koop ik zaken die ik elders niet vind, zoals PTFE, en zeer fijn metaalgaas.

Waarschijnlijk kun je bepaalde zaken ook in andere winkels vinden: het komt mij het goedkoopste uit zoals ik het hier opnoem.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
pppaul
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 december 2008
Locatie: Nijmegen
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Mierenbenodigdheden

Bericht door pppaul »

ik heb geen alchohol 70% in huis maar wel 96% kan ik dit ook gebruiken?
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Mierenbenodigdheden

Bericht door Mika »

Dat zal iets sneller verdampen: dus zorg dan dat je ook een spuitje bij de hand hebt om te doseren.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Twist
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 maart 2015
Gender:
Leeftijd: 37

Re: Mierenbenodigdheden

Bericht door Twist »

Ben op zoek geweest naar losse glazen reageerbuisjes maar voor enkele losse is het vrij duur in combinatie met verzendkosten (tenzij je er 100 wilt).
Goedkoopste oplossing die ik kon vinden was bij de Dirk voor 99 cent!
Silvo Vanillestokjes worden verkocht in 10cm glazen reageerbuisjes en er zit nog een dopje bij ook.

Afbeelding
Recycle
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 april 2020
Gender:

Re: Mierenbenodigdheden

Bericht door Recycle »

Vraag eens bij een bloemist voor reageerbuisjes. Daar steken ze wel eens een mooie bloem in!
Gebruikersavatar
Tijgernootje05
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 21 maart 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Re: Mierenbenodigdheden

Bericht door Tijgernootje05 »

Ik zelf heb bij de antshack een field kit gekocht daat zitten allemaal spulletjes in die je kan gebruiken als je op zoek gaat naar koninginnen. Ik zelf vindt het wel geinig en het is zo'n 25 euro met verzendkosten. (tip, als je daar iets besteld ga dan online zoeken voor kortingscodes, ik deed dat en had ineens een 20% kortings bon met de code AWESOME2000)
Kolonies:

Messor Barbarus
Tetramorium Caespitum
Myrmica Rubra
Lasius Niger
Bronziy
Junior lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 juni 2020
Locatie: oostvlaanderen
Gender:
Leeftijd: 17

Re: Mierenbenodigdheden

Bericht door Bronziy »

ik heb er 2 weken geleenden toch maar 100 gekocht op reageerbuiswinkel.nl
lasius niger
lasius flavus
tetramorium caespitium
myrmica sp
pheidole pallidula
Temnototax
Camponotus ligniperda
Solenopsis fugax
crematogaster biroi
Camponotus lilianae
aphaenogaster exasperata
Plaats reactie