Te veel koninginnen

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
HansH
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 september 2016
Gender:
Leeftijd: 39

Te veel koninginnen

Bericht door HansH »

Hallo mede mierfanaten!

Nadat ik op Youtube een fimpje van Antscanada zag, wou ik ook zelf een kolonie starten.
Ik woon in Den Haag en afgelopen maand (15 augustus) stikte het van de koninginnen hier in de buurt.

Ik heb er toen 6 weten te vangen. Geen idee welke soort, 'gewone' stoepmieren zegmaar. Inmiddels hebben er 5 eitjes gelegd, en 1 koningin is helaas overleden :-(

Ik zit erover te denken om een setup bij Antscanada te kopen, of weet iemand hier op het forum een betere winkel voor huisvesting?

En heeft er iemand interesse om een kolonie over te nemen?

Groetjes!
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Te veel koninginnen

Bericht door Floris »

Welkom op het forum! Ik heb een aantal woorden uit je bericht vertaald naar het Nederlands. :)

Beginnende kolonies wonen het beste in een reageerbuisje. Zie de link 'Introductie mierenhobby' linksbovenaan elke pagina.
Voor het overnemen van kolonies is het deelforum 'Aangeboden'. Het lijkt me wel belangrijk te vermelden welke soort het is. ;) Foto's kunnen daarbij helpen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Te veel koninginnen

Bericht door Hessel »

Kijk, als je van het creatieve type bent kun je er zelf 1 maken met ytong, er zijn genoeg beschrijvingen van op het forum. Antscanada is natuurlijk prachtig en als ik het geld zelf had zou ik die ook gebruiken :p
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Te veel koninginnen

Bericht door GvG »

Hoi, welkom. Zulke nesten heb je echt pas over een jaar nodig. Het heeft geen enkele zin om een kleine kolonie in zo'n nest te zetten. Probeer eerst één van je gynes op te kweken totdat ze 100 werksters heeft, voordat je heel veel geld en/of tijd besteed aan een nest.
HansH
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 september 2016
Gender:
Leeftijd: 39

Re: Te veel koninginnen

Bericht door HansH »

Ok bedankt voor de tips heren!
Plaats reactie