Mijn nieuwe Messor barbarus kolonie

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebastiaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016
Gender:

Mijn nieuwe Messor barbarus kolonie

Bericht door sebastiaan »

hallo allemaal

ik heb gister een messor barbarus kolonie gekocht mijn eerste kolonie ik heb nu 1 gyne natuurlijk en 6 werkers en wat broed
ik zal graag wat tips willen ik heb dus nog geen ervaring
en ik heb ook nog wat vragen


VRAAG 1 ik heb een klein gips formicarium gekocht
met een arena eraanvast ik heb het testbuisje waar de mieren inzitten in de arena gelegt maar de mieren komen er maar niet uit ik heb gelezen dat dat normaal is aan het begin maar hoelang duurt dat ongeveer
en hoe kan ik dat versnellen zonder stress
VRAAG 2 hoe vochtig moet het gips nest zijn
VRAAG 3 ik heb gelezen dat messor barbarus niet van zoet houd klopt dat
VRAAG 3 wat vinden de mieren lekker qua eten
VRAAG 4 welk eten is goed voor ze
VRAAG 5 ik heb levend voedsel waarneer kan ik dat geven en hoeveel
ik heb meelwormen en boonkever redrunner en baby sprinkhaan
is dat goed voor ze
VRAAG 6 ik hen ook erwtenluisen want ik heb gelezen dat sommige mieren ze dan gaan melken doe de Messor dat ook
VRAAG 7 kan ik zelf gevangen insecten aan ze voeren



Alvast bedankt :D
mijn eerste mieren kolonie de Messor barbarus 8-)
Gebruikersavatar
sebastiaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016
Gender:

Re: Mijn nieuwe Messor barbarus kolonie

Bericht door sebastiaan »

PS: VRAAG 8
weet iemand mischien een alternatief van fluon om een andere goedkope anti uitbreek barrière
mijn eerste mieren kolonie de Messor barbarus 8-)
Stankron
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 augustus 2016
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Mijn nieuwe Messor barbarus kolonie

Bericht door Stankron »