Anti Uitbraak

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Altecs
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 november 2016
Locatie: Woerden
Gender:
Leeftijd: 35

Anti Uitbraak

Bericht door Altecs »

Hoi allemaal,

Ik heb anti uitbraak gemaakt volgens jullie recept met talk poeder en alcohol thnx daarvoor :)
Wat mijn vraag is ... moet je het aan de binnenkant van de deksel / arena smeren of kan het ook werken als ik het aan de buitenkant smeer?

Het is namelijk beetje onhandig want als ik het opnieuw wil insmeren dan moet ik de deksel afdoen waardoor de talk poeder in de arena valt. :(
Driesillo
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 januari 2017
Gender:

Re: Anti Uitbraak

Bericht door Driesillo »

Hallo,

Als je het talkpoeder langs de buitenkant van het deksel aanbrengt zullen ze er gewoon overheen lopen. Door het op een verticaal of omgekeerd oppervlak aan te brengen vallen ze samen met het talkpoeder naar beneden wanneer ze er over lopen.
Langs de binnenkant aanbrengen is dus de boodschap.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Anti Uitbraak

Bericht door GvG »

Je kan beter geen deksel gebruiken. Driesillo heeft gelijk, maar om je vraag beter te beantwoorden is het handig om te weten waar we over praten. Kun je een foto van je buitenwereld plaatsen?
Gebruikersavatar
Altecs
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 november 2016
Locatie: Woerden
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Anti Uitbraak

Bericht door Altecs »

Ok duidelijk, dus langs de zijkanten aan de binnenkant thnx

Het is een die ik zelf heb gemaakt een tijdje geleden ben nu aan het voorbereiden voor Maart als ze weer gaan bewegen :P

Afbeelding
Afbeelding
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Anti Uitbraak

Bericht door GvG »

Ohja, die had ik al eens gezien. Ik raad je aan geen deksel te gebruiken, en de talk langs de binnenzijde van beide potjes aan te brengen. Een rand van ongeveer 2 cm is breed genoeg. Goed laten drogen, en als het kan even testen met wilde mieren van buiten. Als je het voor het eerst maakt is het soms niet goed. Vaak werkt het niet als je het te dik maakt.
Gebruikersavatar
Altecs
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 november 2016
Locatie: Woerden
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Anti Uitbraak

Bericht door Altecs »

GvG schreef:Ohja, die had ik al eens gezien. Ik raad je aan geen deksel te gebruiken, en de talk langs de binnenzijde van beide potjes aan te brengen. Een rand van ongeveer 2 cm is breed genoeg. Goed laten drogen, en als het kan even testen met wilde mieren van buiten. Als je het voor het eerst maakt is het soms niet goed. Vaak werkt het niet als je het te dik maakt.

Ik heb geen wilde mieren maar denk dat het wel goed komt Thnx :)
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Anti Uitbraak

Bericht door GvG »

Nee die zijn nu niet makkelijk te vinden inderdaad. Maar in de lente kun je er buiten een paar vangen en in de buitenwereld zetten. Als ze er na een paar uur nog steeds inzitten werkt de talk goed.
Plaats reactie