Lasius Niger

Eigen foto- en videobijdragen over mieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Lasius Niger

Bericht door Yvon »

Even een foto laten zien :D

Sinds december hebben wij een Lasius Niger 'kolonie' (voor zo ver we het al kolonie kunnen noemen ;) )
Via mierenboerderij.nl hebben we een Tzandfarm besteld met Gyne en 12 werksters zaten erbij. Ook al eitjes (???)

Ik heb pas een tijdje na de aankoop dit forum ontdekt.
Jammergenoeg niet eerder! Want dan hadden we onze Lasius niger in het buisje laten zitten totdat de kolonie groter was.
Nu hebben we het buisje vrijwel meteen in de arena gelegd. Het heeft zo'n 3 weken geduurd eer de mieren naar de zand verhuisden.
Ik denk dat het de 1ste week Januari was dat ze ineens uit het buisje verdwenen waren de zand in.
Nou zien we ze dus vrij weinig. Meestal 1 of 2 in de arena die korreltjes zand naar buiten brengen. Of op onderzoek uit zijn en tegen de wand lopen.

We hebben er nu nog een deksel op zitten die ik zo nu en dan even eraf heb. Maar ik moet dus aan de gang met talkpoeder of olie (even de naam kwijt)

Na wat rondneuzen op het forum zag ik dat er ook zilvervisjes of spinnetjes e.d. gevoerd werden.
Nah, daags na dit lezen liep er een zilvervisje hier op de muur. Hoppa. Met een glas gevangen. kop eraf gesneden. En het lijfje in de arena gelegd.
Erg leuk om te zien dat na een paar uurtjes er 5 miertjes uit waren die ervan aan het eten waren!
Hier dus een foto :D
Op dit punt zaten er 4 in de arena en 1 miertje was net weer op weg naar het nest, je ziet nog niet het achterlijf.

(Even zien of de foto zo lukt met bijvoegen?)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kciroj
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 27 december 2017
Locatie: Koog a/d Zaan
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Lasius Niger

Bericht door Kciroj »

Eet smakelijk :)
Je kan het voederdier ook even in de vriezer doen ivm parasieten en dan voeren.

Groetjes en succes
Messor barbarus | 500+w BLOG
Camponotus barbaricus | 2w
Lasius niger | 20w
-> Vragen en opmerkingen
Plaats reactie