Lasius niger koningin

Eigen foto- en videobijdragen over mieren
Plaats reactie
matteke
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 juli 2008
Leeftijd: 29

Lasius niger koningin

Bericht door matteke »

Vorige week een koningin van Lasius niger gevangen. Hier wat foto's.
Ze heeft zelfs al 10 eitjes gelegd. Wel wat onduidelijke foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Lasius niger koningin

Bericht door Mika »

Hallo Matthias! Welkom op het forum!

Dan komen die buisjes uiteindelijk toch nog van pas!

Ik zal je een paar heel éénvoudige tips geven om je foto's wat beter te laten worden. Het is sowieso moeilijk om door een buisje te fotograferen. De eerste en de derde foto zijn eigenlijk heel goed gelukt. De tweede heeft een effect dat je altijd kan hebben bij buisjes, de laatste 2 zijn slecht (want het onderwerp is uit focus) en die kan je beter nooit plaatsen, tenzij ze iets heel zeldzaam en interessants laten zien. Als dat niet het geval is (zoals hier), dan kan je ze beter niet tonen, want ze halen de kwaliteit van je andere foto's naar beneden.

Verder zou je de foto's eventueel kunnen bijknippen, of een beetje meer aandacht besteden aan de achtergrond. Ik denk niet dat je nog kan bijknippen, omdat de kwaliteit dan achteruit zo gaan, maar je kan in het vervolg wel eventueel de buisjes op een effen achtergrond zoals een blad papier leggen. Een tafellaken is nogal storend.

Ik zondig ook wel eens tegen deze regeltjes (af en toe kan je het niet laten om een foto toch te posten, tegen beter weten in), het is zeker geen kritiek maar op te vatten als aandachtspunten.

Nog veel plezier met je eerste koningin!
DUCKDUCKGO!
matteke
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 juli 2008
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger koningin

Bericht door matteke »

Bedankt voor de tips ;)
Natuurlijk kwamen de buisjes van pas.
Plaats reactie