Mijn setup

Eigen foto- en videobijdragen over mieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Mijn setup

Bericht door dvd »

IMG_20160907_223417.jpg
Ik heb het proefbuisje van mijn myrmica rubra gewoon in de buitenwereld liggen.De buitenwereld heb ik een beetje bewerkt met gips om het een natuurlijke look te geven.
De rubra's zijn nog zeer actief en vallen alles aan wat ik ze maar geef.
De kolonie is niet zo heel groot,8 gynes en een 40 tot 50 werksters.
Morgen zal ik foto's van mijn formica fusca maken,foto's zijn wel niet heel scherp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
blitz
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 11 augustus 2014
Locatie: belgie ( antwerpen )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Mijn setup

Bericht door blitz »

Het is wel mooi gedaan met die steentjes en sierplantje.Ik ben ook van plan om mijn buitenwerelden met gips te bewerken,daar ga ik aan knutselen tijden de winter.Mijn rubra's zijn ook nog heel actief,zal met het warme weer te maken hebben.Leuk dat je je set up met ons wil delen!
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Mijn setup

Bericht door dvd »

IMG_20160908_101031.jpg
Mijn grote formica fusca kolonie heb ik voorlopig tot na de winter aangesloten op een buitenwereld.Het nest bestaat uit een koppelstuk met daar op 2 proefbuisjes aangesloten.Zoals je op de foto kan zienzijn het koppige mieren,i.p.v in de buisjes donkere buisjes te gaan zitten gaan ze in het doorzichtige slang zitten wat op de buitenwereld is aangesloten.Tijdens de winter wil ik me een ytong nest gaan bouwen vergelijkbaar met die van tar heel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
blitz
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 11 augustus 2014
Locatie: belgie ( antwerpen )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Mijn setup

Bericht door blitz »

Koppig en ze houden hun buisje niet zuiver!Dat heb ik toch meestal aan de hand.
Silver
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 augustus 2016
Gender:

Re: Mijn setup

Bericht door Silver »

dvd schreef:IMG_20160908_101031.jpgMijn grote formica fusca kolonie heb ik voorlopig tot na de winter aangesloten op een buitenwereld.Het nest bestaat uit een koppelstuk met daar op 2 proefbuisjes aangesloten.Zoals je op de foto kan zienzijn het koppige mieren,i.p.v in de buisjes donkere buisjes te gaan zitten gaan ze in het doorzichtige slang zitten wat op de buitenwereld is aangesloten.Tijdens de winter wil ik me een ytong nest gaan bouwen vergelijkbaar met die van tar heel.
Ik heb ook een aansluitstuk maar de koninginnen zitten soms in de buitenwereld terwijl er plaats genoeg is in het buisje.soms gooien ze het afval tegen het watje aan waar het water zit.
Plaats reactie