Atta sexdens van Beffie

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Atta sexdens van Beffie

Bericht door Mika »

Volgens mij moet je echt een aanpassing aanbrengen bij je Atta. De mijne konden hun schimmel verdubbelen in volume in 4 dagen tot 2 weken. Bovendien lijkt de manier waarop de schimmel groeit wel dat dat hoekje gewoonweg de minst slechte plaats is voor de schimmel.

Je Acro's doen het veel beter natuurlijk, maar ik dacht dat ze iets minder kieskeurig waren...
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Beffie
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 29 juli 2007
Locatie: Sint Annaparochie; Friesland
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Atta sexdens van Beffie

Bericht door Beffie »

Mika schreef:Volgens mij moet je echt een aanpassing aanbrengen bij je Atta. De mijne konden hun schimmel verdubbelen in volume in 4 dagen tot 2 weken. Bovendien lijkt de manier waarop de schimmel groeit wel dat dat hoekje gewoonweg de minst slechte plaats is voor de schimmel.
Ik heb de foto's even goed bekeken en denk inderdaad dat je gelijk hebt. Ik zal z.s.m. de set-up veranderen. Ik denk dat ik maar dezelfde begin set-up als mijn Acro's ga maken.
Mika schreef:Je Acro's doen het veel beter natuurlijk, maar ik dacht dat ze iets minder kieskeurig waren...
Klopt inderdaad dat mijn Acro's minder kieskeurig zijn. Deze nemen veel meer verschillende soorten bladeren aan. Ik geef mijn Atta's nu nog vooral rozenblaadjes en Liguster.
1 maal Pheidole noda ongeveer 200+ groot
1 maal Crematogaster scuttelaris ongeveer 25+ groot
1 maal Lasius niger ongeveer 15+ groot
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Atta sexdens van Beffie

Bericht door Mika »

Ik denk dat hun schimmel ook veel meer uiteenlopende temperaturen en vochtigheidsgraden aankan.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Beffie
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 29 juli 2007
Locatie: Sint Annaparochie; Friesland
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Atta sexdens van Beffie

Bericht door Beffie »

Beffie schreef: Ik heb de foto's even goed bekeken en denk inderdaad dat je gelijk hebt. Ik zal z.s.m. de set-up veranderen. Ik denk dat ik maar dezelfde begin set-up als mijn Acro's ga maken.
Vandaag heb ik de mieren in een nieuwe setup geplaatst. Binnenkort plaats ik weer foto's/videobeelden.
1 maal Pheidole noda ongeveer 200+ groot
1 maal Crematogaster scuttelaris ongeveer 25+ groot
1 maal Lasius niger ongeveer 15+ groot
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Atta sexdens van Beffie

Bericht door Gortello »

Hoe gaat het met ze? Want het laatste bericht was niet al te best :( .
Gebruikersavatar
Beffie
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 29 juli 2007
Locatie: Sint Annaparochie; Friesland
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Atta sexdens van Beffie

Bericht door Beffie »

Gortello schreef:Hoe gaat het met ze? Want het laatste bericht was niet al te best :( .
Helaas heeft de schimmel het niet overleefd. Op het laatst bleef de koningin alleen over en is na een paar dagen ook overleden. Atta sp. zijn toch een stuk lastiger te houden dan Acromyrmex sp....
1 maal Pheidole noda ongeveer 200+ groot
1 maal Crematogaster scuttelaris ongeveer 25+ groot
1 maal Lasius niger ongeveer 15+ groot
Gebruikersavatar
Gortello
Lid
Berichten: 866
Lid geworden op: 27 maart 2010
Locatie: Winterswijk, Nederland
Gender:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Re: Atta sexdens van Beffie

Bericht door Gortello »

Beffie schreef:
Gortello schreef:Hoe gaat het met ze? Want het laatste bericht was niet al te best :( .
Helaas heeft de schimmel het niet overleefd. Op het laatst bleef de koningin alleen over en is na een paar dagen ook overleden. Atta sp. zijn toch een stuk lastiger te houden dan Acromyrmex sp....
Jammer :( , maar je bent weer een ervaring rijker zo kun je er altijd iets positiefs uithalen ;) .
Plaats reactie